Gå til innhold

Musepekeren "fryser" i noen sekunder....stadig vekk

Anbefalte innlegg

Jeg opplever hele tiden at musepekeren "fryser" i noen sekunder.

Det ser ut til å være uavhengig av hvilke program jeg kjører, og det kan ikke ses i task manager at noe spesielt skjer mens musepekeren henger..

Noen som kan gi meg et hint om hvordan fikse det?

totto

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Bruker du stasjonær eller bærbar maskin? Eventuelt, bruker du trådløs mus?

Jeg opplevde lignende problemer på min bærbare maskin for noen år siden. Helt random at musen hengte seg opp og nektet å gjøre som jeg ville. Min løsning da var å formatere hele maskinen. Da ble problemet helt borte.

Bruker du trådløs mus kan det være 2 ting. Enten dårlig batteri, eller at musen er for langt unna "mottageren" som du har koblet til datamaskinen. Løsningene på de to over er vel ganske åpenbar. Bruker du mus med ledning, vil jeg kanskje gjette på at det er brudd i kabelen, eller ikke brudd, men dårlig kontakt. Da må du desverre kjøpe ny mus.

Du kan, hvis du har mulighet, sette inn en ny mus (som du vet fungerer) og prøve denne på din maskin. Får du fortsatt problemer kan vi konkludere med at det er maskinen din som har problemer, og ikke musen.

Lenke til kommentar
Hei

Bruker du stasjonær eller bærbar maskin? Eventuelt, bruker du trådløs mus?

Jeg opplevde lignende problemer på min bærbare maskin for noen år siden. Helt random at musen hengte seg opp og nektet å gjøre som jeg ville. Min løsning da var å formatere hele maskinen. Da ble problemet helt borte.

Bruker du trådløs mus kan det være 2 ting. Enten dårlig batteri, eller at musen er for langt unna "mottageren" som du har koblet til datamaskinen. Løsningene på de to over er vel ganske åpenbar. Bruker du mus med ledning, vil jeg kanskje gjette på at det er brudd i kabelen, eller ikke brudd, men dårlig kontakt. Da må du desverre kjøpe ny mus.

Du kan, hvis du har mulighet, sette inn en ny mus (som du vet fungerer) og prøve denne på din maskin. Får du fortsatt problemer kan vi konkludere med at det er maskinen din som har problemer, og ikke musen.

Logitech optisk "kabelmus" på stasjonær maskin, og det kom helt plutselig for noen uker siden...

Reformatering for dette er ikke en option for meg, så må finne en løsning på det...

totto

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...