Gå til innhold

[Python] Lyst å lage spill med pygame?

Anbefalte innlegg

Hepp!

Jeg og en kamerat av meg lager nå et spill i Python+Pygame. Foreløpig er det kun jeg som programmerer, mens han lager Concept art + story. Jeg har veldig lyst å få en til scripter på laget.

Spillet skal ha en stil inspirert av SNES-klassikeren Chrono Trigger (dvs. 2D RPG) og samtidig ha 3-player online multiplayer.

Foreløpig har vi bare en mann som kan gå rundt på skjermen, muligheten for 2-player online multiplayer (du kan sende korte meldinger og se hvor den andre personen er) og veldig snart har jeg mekket basic collision detection...

Spillet blir utviklet på fritiden etter jobb (er derfor ikke noe stort press om resultater), og hovedpoenget bak utviklingen er å lære python og spill-utvikling i team.

Selve prosjektet er hosted på sourceforge og vi bruker SVN + Trac som verktøy i utviklingen.

Link til sourceforge siden vår: http://sourceforge.net/projects/fof/

Hvis du har lyst å bli med er det bare å svare i denne tråden her med din egen erfaring med python. Hvis du har andre skills en scripting som er relevant for prosjektet kan du også hjelpe til med det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...