Gå til innhold

Gjest Slettet-EZE0dRsY

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EZE0dRsY

Hei.

Jeg har fått opp en server med DHCP, DNC, Domene kontroller og filserver. Også har jeg satt opp katalogstruktur, grupper og laget en del testbrukere med forskjellige rettigheter. Også har jeg laget ett logon script som mapper opp nettverkstasjoner, printere og hjemmeområder.

Men for at en bruker skal få ett hjemmeområdet så må jeg inn i ad og skrive inn hvor hjemmeområdet skal ligge, samme gjelder logon scriptet (hvilken fil det er). Er det ingen måte å automatiser dette på, så jeg slipper å gjøre det på hver enkelt bruker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har fått opp en server med DHCP, DNC, Domene kontroller og filserver. Også har jeg satt opp katalogstruktur, grupper og laget en del testbrukere med forskjellige rettigheter. Også har jeg laget ett logon script som mapper opp nettverkstasjoner, printere og hjemmeområder.

Men for at en bruker skal få ett hjemmeområdet så må jeg inn i ad og skrive inn hvor hjemmeområdet skal ligge, samme gjelder logon scriptet (hvilken fil det er). Er det ingen måte å automatiser dette på, så jeg slipper å gjøre det på hver enkelt bruker?

Det skal være mulig å velge alle du vil endre dette for og så å sette instillingen. Du kan bruke ett wildcard som %username% for å sette inn brukerens navn i strengen med brukermappen.

\\Servernavn\eventuellundermappe\%username%

Kan være lurt å teste dette med noen få brukere for så å kjøre det i stor skala.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...