taskvig Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Tenkte skulle gjør ett nytt forsøk med WHS men sliter litt... Har endel USB disker med mye data (film, musikk osv), hvordan skal jeg få de inn i Shared Folders på konsollet? Lager jeg shared folder på gamle måten (høre klikk og sharing osv) så blir de delt ut, men kommer ikke inn i konsollet Har funnet at sharene legger seg i registeret under Storage Manager men finner ingen måte å manuelt legge til nye share der heller... Tips?? Jeg kan umulig være første person som har data fra før som jeg vil fortsatt bruke i WHS uten å måtte gjør en formidabel flytte/kopieringsjobb Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 All lagringsplass på en WHS-maskin må først formateres før det kan bli en del av det WHS kaller "storage pool". Når filer skal overføres til WHS så må de overføres over nettverket - og da er det viktig at man overfører dem ved å bruke nettverksstien (f.eks \\SERVER\Videos ). En bør ikke tukle med filer i explorer direkte på serveren. Alle data som skal over til WHS-maskinen MÅ overføres via nettverket, det kan ikke bare legges til direkte. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Når filer skal overføres til WHS så må de overføres over nettverket - og da er det viktig at man overfører dem ved å bruke nettverksstien (f.eks \\SERVER\Videos ). En bør ikke tukle med filer i explorer direkte på serveren. Alle data som skal over til WHS-maskinen MÅ overføres via nettverket, det kan ikke bare legges til direkte. Her tar du feil. Det går fint ann å legge filer inn på shares direkte, lokalt på serveren, så lenge du forholder deg til de shares som du har lagd. Løsningen for OP her er faktisk å gå den "tunge" veien, ved å flytte data fra USB-disker over til et share på WHS, legge USB-disk til poolet når all data er overført (disk vil bli formatert) og gjenta for alle USB-diskene. Da vil alle filene være tilgjengelig på poolet, evt shares du lager vil kunne sees i WHS-konsollet, men det blir opp til WHS på hvilke filer som ligger på interne disker og på usb-diskene. Hvis det ikke ønskes at data skal flyttes fra USB-diskene, så kan de fint stå tilgjengelig utenfor poolet, lage et lokalt share som du vil ha tilgang til på akkurat samme måte som de andre sharene (//server/share-navn), men da vil du som erfart ikke kunne se dem i WHS-konsollet. Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Når filer skal overføres til WHS så må de overføres over nettverket - og da er det viktig at man overfører dem ved å bruke nettverksstien (f.eks \\SERVER\Videos ). En bør ikke tukle med filer i explorer direkte på serveren. Alle data som skal over til WHS-maskinen MÅ overføres via nettverket, det kan ikke bare legges til direkte. Her tar du feil. Det går fint ann å legge filer inn på shares direkte, lokalt på serveren, så lenge du forholder deg til de shares som du har lagd. Du har rett. Jeg skrev feil. Det kritiske er uansett at en alltid bruker nettverksstien og ikke begynner å rote direkte på WHS sitt data-volum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå