Gå til innhold

Test: Logitech Harmony 900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis folk synes denne er dyr såfår man billigere harmony produkter (dog uten RF og touchskjerm)

Programvaren kan være en høy terskel men er utrolig enkel når man først har funnet ut hvordan den fungerer, men den er basert på wizard prinsippet med mange next-knapper, så man må smøre seg med tålmodighet.

 

Med softwaren til 525 kan man lage makrofunksjoner (flere knappetrykk tilknyttet en knapp) i aktiviteter, så om dette ikke er i softwaren til 900 virker det rart. ( er det egentlig ikke samme programmet?)

 

Men synes de kunne klint til med bluetooth støtte og, mange som vil ha muligheten til å slå på ps3 uten å kjøpe ekstra duppeditter.

 

EDIT:

 

oi! trodde ikke prisen var så høy som den var, 3000kr for en fjernkontroll med samme funksjonalitet (her snakker vi nesten 100%sett bortifra RF, touchscreen og fargeskjerm) som en til 350kr

Endret av texaco
Lenke til kommentar
Leste i en test av harmony 1100 at den opplevdes treg i bruk. Er det noe du kan bekrefte/avkrefte? Jeg har i dag en trykkfølsom Pioneer-sak som fulgte med forsterkeren min, av samme type som 1100. Er to grunner til at jeg ikke er helt fornøyd med denne. Den ene er at det tar noen sekunder å bytte hver visning i LCD-displayet, slik at den oppleves treg, det andre er at det alltid er en eller annen knapp fjernkontrollen IKKE greier å erstatte, slik at en likevel må dra frem originalfjernkontrollen. Har du noen formeninger om dette i forhold til 1100?

 

Heisann, nå har jeg brukt fjernkontrollen en god stund og kan både bekrefte og avkrefte for å si det slik. Poenget er at selve fjernkontrollen i seg selv er ikke særlig treg. Touchen fungerer helt ok og det tar veldig kort tid å bytte mellom visninger på skjermen. Derimot er det MYE treghet i systemet mellom rf -> rf -> ir. Spesielt når man begynner snakke rf -> rf -> ir -> bluetooth-adapter for ps3.

Eneste gangen jeg faktisk utrolig nok finner meg selv i å dra frem noe så er det selve stikka til ps3'en da ting ikke alltid fungerer godt nok mot ps3 adapteret. Har søkt mye og det viser seg å være selve adapteret til harmony som er problemet og muligens man kan kjøpe et annet adapter fra annen leverandør (finnes veldig mange der ute). Det som skjer da er at i selve ps3 menyen reagerer fjernkontrollen overfølsomt akkurat som om jeg skulle trykt mange ganger på knappen selv om jeg trykker en. Så å bla i menyen er håpløst, men play, stop, pause og spole er helt fantastisk.

 

Må si jeg virkelig faktisk mener at den hemingsløst dyre fjernkontrollen fungerer godt selv med litt tregheter. Er også EKSTREMT mye justeringer man kan gjøre på programvare-siden for å få ting til å gå raskere. Samtidig, siden jeg nå ikke har en eneste komponent i stua så er det verdt litt treghet (tar ca 400ms fra jeg trykker til at det reagerer mot enheten)

 

Nå ble det mye skriving her, men angående dette:

det andre er at det alltid er en eller annen knapp fjernkontrollen IKKE greier å erstatte, slik at en likevel må dra frem originalfjernkontrollen. Har du noen formeninger om dette i forhold til 1100?

 

Absolutt alle kommandoer kan programmeres inn på 1100, og dette er også svært enkelt. Finner du den ikke i lista (har til gode å se dette ennå) så velger man bare at man ønsker å programmere inn egendefinert knapp, så retter man fjernkontrollene mot hverandre.. vips det fungerer. Alt blir gjort via pc'en.

 

Anbefaler også alle sammen å bruke MYE tid på programmeringen. Det er enkelt men det er ekstremt mye fikling. Personlig brukte jeg 3-4 kvelder på å få alt til å fungere nøyaktig slik jeg ønsket.

Lenke til kommentar
Men har du <em>virkelig</em> behov for en fjernkontroll til nesten tre tusen kroner?

 

Kommer vel ann på hvor mye spenn man har. Selv betaler jeg gjerne for kule gadgets, om de virker

 

Jeg har en Harmony One fjernkontroll som kosta 1200 kroner, stivt pristillegg for RF-støtte må jeg si.

 

Enig. Jeg har også Harmony One, og er storfornøyd med den. Hadde en 985 (?) tidligere, og var ikke fullt så fornøyd.

 

Programvaren har jeg faktisk aldri hatt noen problemer med. Aldri kræsjet som jeg kan huske. Og sette opp aktiveter går som en lek, men krever ofte litt tilpasning for og få det perfekt. F.eks er det noen enheter som liker litt pause før man sender nye signaler osv. Dette liker jeg og bruke litt tid på for og få det perfekt. Også legge inn logo'er til TV-kanaler osv.

 

Jeg fatter ikke hva man skal med makroer når man har aktiviteter. Faktisk synes jeg Harmony er så bra, at jeg savner ingenting :)

Lenke til kommentar
Men har du <em>virkelig</em> behov for en fjernkontroll til nesten tre tusen kroner?

 

Kommer vel ann på hvor mye spenn man har. Selv betaler jeg gjerne for kule gadgets, om de virker

 

Jeg har en Harmony One fjernkontroll som kosta 1200 kroner, stivt pristillegg for RF-støtte må jeg si.

 

Enig. Jeg har også Harmony One, og er storfornøyd med den. Hadde en 985 (?) tidligere, og var ikke fullt så fornøyd.

 

Programvaren har jeg faktisk aldri hatt noen problemer med. Aldri kræsjet som jeg kan huske. Og sette opp aktiveter går som en lek, men krever ofte litt tilpasning for og få det perfekt. F.eks er det noen enheter som liker litt pause før man sender nye signaler osv. Dette liker jeg og bruke litt tid på for og få det perfekt. Også legge inn logo'er til TV-kanaler osv.

 

Jeg fatter ikke hva man skal med makroer når man har aktiviteter. Faktisk synes jeg Harmony er så bra, at jeg savner ingenting :)

 

 

nå vet jeg hvorfor noen ønsker disse makroene.

nå er det ikke noe problem å få til med programvaren til harmony 555. da er det neppe vanskelig med de andre modellen heller.

 

årsaken er nok at enkelte valg krever at man går gjennom en serie tastetrykk for å komme dit.

da legger man inn denne sekvensen og så tilegner det et taterstryk eller funksjon på harmonyen.

enkelte tver krever at man bekrefter f.eks valget for teksttv. da er det fint å kunne legge det inn som en sekvens som utføres med bare et tastetrykk

 

 

en aktivitet kan man godt si at er det samme som en modus

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Kort spørsmål.

Jeg tenker å kjøpe meg One/900/1100 og i den forbindelse lurer jeg på om jeg trenger 900/1100 for RF kontroll over skjulte komponenter? FORDI: Jeg har allerede en Harmony® RF Wireless Extender liggende fra gammelt av. Vil jeg få denne funksjonen til å funke med en Harmony One?

 

J

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...