Skyax Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Har gått VG1 Elektro og VG2 Elenergi. Dette året går jeg på Folkehøgskule. Tenkte jeg ville ta fagbrevet etter dette året på folkehøgskole... Har jeg da rett til Påbygg ETTER læretiden? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Påbygg kan du også ta som privatist, men ja du mister retten når du har fått fagbrev. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Men det betyr ikke at du ikke kan få plass, bare at de som har rett får plass før deg. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Det er heller ikke noe problem å ta dette som privatist. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Hvis jeg velger å ta Påbygg nå, etter et år på Folkehøgskole. Har jeg da mistet retten min også? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Du må bruke retten i løpet av en sammenhengende periode på fem år når hele opplæringen skjer i skole, og innen seks år når hele eller deler av opplæringen skjer i lærebedrift. Hele retten må brukes innen utgangen av det året du fyller 24 år. Så du har nok mistet retten din. Du kan ta påbygg som privatist, det er null stress. Dessuten er det bare å snakke med privatistkontoret, jeg er sikker på at de har plass til deg i undervisningen for påbygg. Uansett burde du bestemme deg hva du vil med påbygg, om det er noe spesielt du vil studere videre. Er det noe du sikter på å bli så ser jeg helt ikke poenget med fagbrev. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Planen er at jeg vil studere Pedagogikk til å bli allmennlærer. Jeg har gått: -VG1 Elektro -VG2 Elenergi -Folkehøgskole -(Neste år vil jeg da Påbygg) Så kan jeg ikke søke vanlig VG3 Påbygg nå? Må jeg ta det som privatist? Har jo ikke gått 5 år enda, og jeg er jo bare 18år... Endret 15. november 2009 av Skyax Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Trenger ikke å gå fem år for å ta påbygg, du trenger som sagt kun påbygging som er et år. Du kan selvfølgelig søke deg inn på påbygging, du kan jo høre med voksenopplæringen/ privatistkontoret om hvordan du gjør dette. Skolen din vil også være behjelpelig til å spørre. Bare vær tidlig ute, så slipper du å glipp av søknadsfrister. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Hvorfor kan jeg ikke bare søke meg inn på vanlig VG3 Påbygg? Har jo bare hatt et friår... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvorfor kan jeg ikke bare søke meg inn på vanlig VG3 Påbygg?Har jo bare hatt et friår... Du kan søke, men du havner sist i køa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå