Duffo Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Hei, får jeg for lite proteiner i meg? veier 76 kg Frokost: 3 egg + en liten skive til egga og kaviar 2 glass melk 1ss tran Lunsh: 2 frukt Middag: hva som helst,alltid sunt untatt noen ganger i helgene + grønnsaker, olivenolje på der mellomåltid og etter trening: 1 frukt 25g proteinshake (1 scoop) 1 banan kvelds: 25g proteinshake (1 scoop) 1 frukt 1 boks tunfisk i olje synes dere jeg får for lite proteiner i meg her om jeg veier 76kg? er ikke en kløpper på å regne ut, men vet jeg skal gange 76x2 Totalt nå tar jeg 50g proteinshake om dagen, bør jeg øke det til 75g (3 scoops) på treningsdager? Endret 12. november 2009 av Duffo Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Stusseleg lunsj, det er det første du bør gjere noko med. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Hva er galt med den? Jeg spise frokost ganske seint så den passer perfekt, er ikke sulten før til middagen, og frukt er jo sunt så hva er galt? Lenke til kommentar
Zarn Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hva som er galt med de? Oi, oi. For det første er det bare karbohydrater. Alle måltider burde være korrekt sammensatt av proteiner, fett og karbohydrater. For det andre er den are rundt 200 kcal dvs. ingenting. Det kan ikke kalles en lunsj, men et mellommåltid. Et lite mellommåltid. Kan du skrive opp klokkeslettene til de forskjellige måltidene? Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 får vel ta en scoop da i lunsjen på 25g da klokkeslettene varierer Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Anbefaler deg å få i deg skikkeleg måltid, ikkje bare spe på/erstatt med proteinpulver. Einaste eg ikkje har noko kritikk på er frokost og middag, resten av måltida dine er små og dårlig balansert. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Hva om jeg tar noen glass melk til frukt måltidene da? Målet er ikke å bli feit å gå rundt stappmett hele tida, men ha en stram mage Lenke til kommentar
Tarzan99 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hva om jeg tar noen glass melk til frukt måltidene da? Målet er ikke å bli feit å gå rundt stappmett hele tida, men ha en stram mage Skal du ha en stram mage,må du trene riktig. Maten din må du også gjøre noe med, den har noe for mye frukt, som er unødig. Etter trening MÅ du spise proteiner, fett og litt karbo. Spiser du for mye karbo, vil insulin og kortisol skilles ut for mye, som hemmer vektsthormonene. Kutt ut frukten, den gir deg lite vitamin, men mye sukker. Egg er en vitaminbombe, sørg for å spise den bløtkokt. Spis mye blomkål og brokkoli til middag, og husk for all del mye kjøtt. Bruk så mye smør du kan, og reduser på brødet. Ideelt bør du ligge på rundt 70 gram karbohydrat om dagen. Resten bør være ca 100 gram protein, og 150-200 hekto fett. Glem forøvrig det du har lært om sunt og usunt fett, den bastionen faller over hele verdenen nå, som ny forskning viser er ikke fett farlig overhodet, det er for mye karbohydrater som skaper farlig tilstander i kroppen din, hjerte og karsydkom spesiellt. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 1,5 - 2kg fett? lol Kom gjerne med kilder når du sei noko som er kontroversielt, ellers ender det bare med at folk ikkje høyrer på deg. Lenke til kommentar
Tarzan99 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 1,5 - 2kg fett? lol Kom gjerne med kilder når du sei noko som er kontroversielt, ellers ender det bare med at folk ikkje høyrer på deg. Jeg skrev litt fort der. 150 til 200 gram skal det være. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på blemma Lenke til kommentar
Rocky1 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hvorfor er protein så viktig for deg, visst du bare skal ha en "stram mage"? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Du må ha protein for å bygge magemusklane og protein gir meir mettheitsfølelse enn karbohydratar eller fett. Lenke til kommentar
Tarzan99 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Du må ha protein for å bygge magemusklane og protein gir meir mettheitsfølelse enn karbohydratar eller fett. Åneidu. Spis èn brødskive uten pålegg, vei den og sjekk hvor lenge du holder deg mett. spis så tilsvarende mengde fett noen timer senerre, og sjekk hvor lenge du holder deg mett på det. Fett og protein er overlegen karbo når det gjelder metthetsfølelse, og fett er faktisk den som demper sultfølelsen aller mest. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Du må ha protein for å bygge magemusklane og protein gir meir mettheitsfølelse enn karbohydratar eller fett. Åneidu. Spis èn brødskive uten pålegg, vei den og sjekk hvor lenge du holder deg mett. spis så tilsvarende mengde fett noen timer senerre, og sjekk hvor lenge du holder deg mett på det. Fett og protein er overlegen karbo når det gjelder metthetsfølelse, og fett er faktisk den som demper sultfølelsen aller mest. Eg sa ingenting om at karbohydratar gir meir mettheitsfølelse enn feitt... Poenget er i alle tilfeller at protein er det viktigaste for å bygge musklar. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Nå når jeg har fått orden på døgnrytmen igjen ser kostholdet slik ut for tida: Frokost: 2 egg og kaviar 1 stort glass ekstra lettmelk Lunsj: 2 egg og kaviar 1 stort glass ekstra lettmelk 2 frukt Middag: Noe sunt, med grønnsaker og olivenolje Etter trening: 25g proteinshake 1 banan Kveldsmåltid: 1 ss tran (tar denne på kvelden i tilfelle om vi har fisk til middag) 25g proteinshake 1 boks tunfisk Hender jeg spiser noe ekstra etter middagen om jeg får servert eller om jeg har lyst på Brød har mamma slutta å kjøpt fordi vi aldri spiser det.. så jeg får ikke spist brød Edit: etter førsteposten har jeg gått ned 3 kg, og jeg tar mer i alle øvelsene også enn jeg gjorde Endret 23. november 2009 av Duffo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå