Gå til innhold

Stor logisk brist i Modern Warfare 2 [spoiler]?

Anbefalte innlegg

Hei! Eg og ein kompis byrja å diskutere litt om ei spesiell scene i CoD: MW2. Greia ser de på filmen:

Se filmen hos Youtube

Altså, ei atombombe som eksploderer ganske høgt oppe i atmosfæren over Washington. Som de kanskje vil sjå på filmen ligg ISS ca. over Mexico-gulfen. Tinga vi kom fram til er:

-Slike sjokkbølgjer bomba skaper sprer seg vel ikkje i vakuum?

-Med forbehold om at bølgjene kunne spre seg, ville dei aldri ha nådd fram på den korte tida? Det er jo tross alt ganske store avstander vi snakker om her.

-Sjølve romstasjonen sprenger på ein litt for dramatisk måte mtp. flammer og slikt.

Dette er mest ein funtråd for å sjå om folk er ueinge/einige. Eg meiner sjølv folk som prøver å lage eit ganske autentisk spel, bør kunne unngå slike brister som dette. Når ein ser bort ifrå all logikken er det ei ganske stilig cut-scene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele påenget er jo at dette er et spill som skal underholde deg som spiller. Og det er etter min mening bedre å ha urealistiske scener, selv i et spill som prøver å være realistisk fordi det rett og slett blir morsommere for deg som spiller

Alternativt blir spillene slik som dette

Endret av sisk2105
Lenke til kommentar

Dette er eg sjølvsagt klar over, og burde nok ha sagt noko om dette i første post. Men i spelet er du kun i rommet i sånn 2 min (og her styrer du berre kamera). Derfor meiner eg dei burde ha laga dette autentisk, eller skildra hendinga på ein annan måte.

Hadde derimot spelet dreia om universet og slikt, og dynamikken blei for kjedeleg fordi alt skulle vere autentisk hadde saka stilt seg litt annleis.

Lenke til kommentar

Ekte "helt øverst i atmosfæren"/"helt nederst i verdensrommet"-atombombe:

Se filmen hos Youtube

ett par til:

Så, selv om dette er "litt" mindre bomber (sånn rundt 1 MT) enn maximalt mulig (100 MT?), er nok spillet først og fremst ett spill og lite virkelighet...

Edit: For det hadde vel liksom ikke blitt dramatisk nok om mannskapet på romstasjonen og han på romvandring plutselig ble uten all elektronikk og bare må drive rundt der i "vakuumet" å vente på å dø mens de kan se atomkrigen utvikle seg på bakken (for det er vel ikke så aaalt for lenge mekaniske backup systemer kan holde de i live (noen timer? en dag?)....

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Det er ikke en atombombe, det er en EMP (Electro Magnetic Pulse) som slår ut alt av strøm i en stor omkrets.

Sjokkbølgen though er rar.

Lenke til kommentar
Det er ikke en atombombe, det er en EMP (Electro Magnetic Pulse) som slår ut alt av strøm i en stor omkrets.

Så det er EMP'er som er i ubåten? Jeg trodde det var atombomber... Men alle folka på bakken bare tror det er en EMP?

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Så det er EMP'er som er i ubåtene? Jeg trodde det var atombomber... Men alle folka på bakken bare tror det er en EMP?

Ganske sikker på at det er EMP, visst du ser på sekvensen så blir nesten halve USA mørklagt.

Ingenting virker, intet Red Point, helikoptere blir slått ned som fluer, ingen gatelys.

Hadde det vært atombombe, så tror jeg det ville vært som i det første MW, generelt bare støv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Hehe. Les litt om EMP du.

Det jeg har fått med meg er at det finnes 2 typer EMP.

Den ene er når en atombombe sprengs over bakken og lager en EMP effekt.

Den andre er en vanlig EMP-bombe som "smelter" kretsene i ett område.

Visst du har sett episoden om EMP av Future Weapons så får du ett innblikk om EMP.

Lenke til kommentar

en EMP vil jo ikke ødelegge en rom-stasjon, kanskje all elektronikken, men ikke selve stasjonen.

Atom-bombe vil heller ikke funke slik i rommet.

ser også at den bomben er veldig langt unna(ca 1/3 av jorda unna), selv atom-bomber er ikke så ødeleggende så langt unna.

men, skulle vært realistisk ja, du skulle sett bomba gå av, ett par byer bli ødelagt og fortsatt med det du dreiv med, spennende spill det...

Lenke til kommentar

Så det er EMP'er som er i ubåtene? Jeg trodde det var atombomber... Men alle folka på bakken bare tror det er en EMP?

Ganske sikker på at det er EMP, visst du ser på sekvensen så blir nesten halve USA mørklagt.

Ingenting virker, intet Red Point, helikoptere blir slått ned som fluer, ingen gatelys.

Hadde det vært atombombe, så tror jeg det ville vært som i det første MW, generelt bare støv.

Det er jo atombomber som er i slike ubåter, og det står vel også spesifisert i videoen hvor mange megatonn den er på om jeg ikke husker ikke feil. Hele greia er jo framstillt som litt lettere overdrevet for å si det mildt.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...