Thomassen82 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Koblet her om dagen min Viasat HD tuner over fra Scart til HDMI på min Sony KDL40W4000.. Bildet ble klart mye bedre, men når får jeg ikke brukt tekst tv på tvn.. Kommer bare opp at tekst tv ikke tilgjengelig.. Dette problemet hadde jeg ikke når den var koblet med scart kabel.. Noen som vet hva dette kan komme av?? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Tipper HDMI ikke kan formidle tekst-TV-signaler. Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Tipper HDMI ikke kan formidle tekst-TV-signaler. Virker jo helt utrolig at man ikke skal kunne se på tekst tv på en full hd tv med en hd tuner koblet til med hdmi kabel... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Teknisk forklaring på hvorfor dette ikke funker: Tekst-TV-signalene sendes i løpet av det lille tidsrommet som en analog CRT-skjerm bruker for å flytte strålen fra enden av en linje til neste linje. SCART er analog og har dermed også dette "mellomrommet". HDMI er derimot digital og har dermed ikke noe "mellomrom" som man kan sende tekst-TV-signalet på. Altså, man kan ikke overføre tekst-TV-signalet gjennom HDMI. Utrolig men sant. Skal du ha tekst-TV må du altså bruke fjernkontrollen til selve tuneren, ikke til TV-en. Har ikke tuneren tekst-TV-funksjon har du et problem. Endret 12. november 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Da blir det tilbake til scart kabel.. Tekst tv på tuneren er jo helt elendig.. Må jo vente en evighet for å få opp en side når man blar fra en side til en annen... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Du vil ofre biletkvalitet på grunn av tekst-tv? Alt der kan du finne på internett uansett. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Du vil ofre biletkvalitet på grunn av tekst-tv? Alt der kan du finne på internett uansett. Ikke teksting for hørselshemmede. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Tar ikkje lang tid å laste opp ei side for å få teksting. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Pappa er hørselshemmet og synes og det var dumt med at teksting via tekst-tv ikke virket da jeg monterte HDMI kabel på tunern.. Men nå sjønner jeg iallefall hvorfor det ikke virker Lenke til kommentar
Paula Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Fordi det er analogt. Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg synes ihvertfall at det er for lenge å vente 30-40 sek på å bytte side på Tekst tv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå