JR Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hei, Sitter med en Dlink DI-624+ i dag, og er veldig lite fornøyd. Er da i hovedsak ute etter en router som er både spill og torrent vennlig. Alt fra konfigurering til portåpning bør gå som en lek. Den bør også ha trådløs tilkoblingsmulighet som er STABIL, og ikke hopper inn og ut som den selv vil. Routeren bør helst ikke koste over 1000,- Alle svar mottas med takk! Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Linksys WRT56GL, kjøp den og sleng innpå DD-WRT eller OpenWRT. (Førstnevnte er nok enklest). Da har du en fiks ferdig kjempestabil router. Lenke til kommentar
JR Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Linksys WRT56GL, kjøp den og sleng innpå DD-WRT eller OpenWRT. (Førstnevnte er nok enklest). Da har du en fiks ferdig kjempestabil router. Takk for svar Var faktisk en av de jeg tenkte på. Har lest litt om denne i dag, og det virker generelt som en veldig bra router. Var absolutt ikke gale pris heller. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 WRT54GL er en bra router for all del, men hardwaren er hundgammel. Jeg vil råde deg til å skaffe deg en nyere med raskere trådløsnett og hvassere hardware. Selv har jeg nettopp bestilt meg en Gigabitrouter med 11n som støtter DD-WRT mm. Pris 599.- Link til den finner du i signaturen. Lenke til kommentar
JR Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 WRT54GL er en bra router for all del, men hardwaren er hundgammel.Jeg vil råde deg til å skaffe deg en nyere med raskere trådløsnett og hvassere hardware. Selv har jeg nettopp bestilt meg en Gigabitrouter med 11n som støtter DD-WRT mm. Pris 599.- Link til den finner du i signaturen. Takk for innspill. Ville du rådet meg til å gå for samme som du har bestilt? Vet ikke hva som er ditt bruksområde, men her i gården blir det hovedsaklig nedlasting og gaming som sagt. Jeg har ikke behov for å justere på alt mulig, så lenge jeg får åpnet portene og ikke noe annet ligger å sperrer. Men for all del, det er jo ikke særlig prisforskjell. Ser dog ikke ut som det er så mange som har den på lager for øyeblikket. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg har ikke et konkret forslag for rutermodell, men jeg vil ihvertfall støtte oppom forslaget om å kjøpe en ruter som kan brukes DD-WRT på. Dette ruterOSet er uten tvil det beste, mest featurerike og stabile jeg har vært borti. Det er så og si ingen rutere - ihvertfall utenom bedrifts-nivå rutere - som har i nærheten like bra firmware. Det er nok en idè å kjøpe en ruter med wireless-N støtte ihvertfall - for fremtidig bruk. Blir litt dumt å kjøpe nytt utstyr som bare har mulighet for den gamle b/g standarden. -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Takk for innspill. Ville du rådet meg til å gå for samme som du har bestilt? Vet ikke hva som er ditt bruksområde, men her i gården blir det hovedsaklig nedlasting og gaming som sagt. Jeg har ikke behov for å justere på alt mulig, så lenge jeg får åpnet portene og ikke noe annet ligger å sperrer. WRN3500L er en splitter ny modell som kommer til Europa i disse dager. Den har gode spesifikasjoner og støttes av de vanligste tredjeparts firmwarene (DD-WRT, Tomato, Open WRT). Vil anbefale den, selv om du kanskje må vente noen dager. Den vil nok være meget stabil ved nedlasting og gaming pga god hardware. Den yter også meget bra mellom internett og LAN. Tror den støtter inntil ca 400Mbit, så skulle holde noen år ennå! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hvor mange enheter skal du koble til nettverket? Lenke til kommentar
havardbe Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 WRN3500L er en splitter ny modell som kommer til Europa i disse dager. Den har gode spesifikasjoner og støttes av de vanligste tredjeparts firmwarene (DD-WRT, Tomato, Open WRT). Vet du om WRN3500 også støtter DD-WRT osv? Virker som eneste forskjellen på L-modellen er at den har USB port, men det er bare på L-modellen at det står "Open Source router" o.l. info. Lenke til kommentar
JR Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Hvor mange enheter skal du koble til nettverket? Blir vel bare laptopen og den stasjonære. Lenke til kommentar
JR Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Takk for innspill. Ville du rådet meg til å gå for samme som du har bestilt? Vet ikke hva som er ditt bruksområde, men her i gården blir det hovedsaklig nedlasting og gaming som sagt. Jeg har ikke behov for å justere på alt mulig, så lenge jeg får åpnet portene og ikke noe annet ligger å sperrer. WRN3500L er en splitter ny modell som kommer til Europa i disse dager. Den har gode spesifikasjoner og støttes av de vanligste tredjeparts firmwarene (DD-WRT, Tomato, Open WRT). Vil anbefale den, selv om du kanskje må vente noen dager. Den vil nok være meget stabil ved nedlasting og gaming pga god hardware. Den yter også meget bra mellom internett og LAN. Tror den støtter inntil ca 400Mbit, så skulle holde noen år ennå! Ja, det virker alt i alt som en veldig bra router. Men dobbel firewall i routeren? Er dette vanlig nå til dags? Skal si jeg sliter mer enn nok med den ene firewallen jeg har nå, heh. Jeg er ikke noe nettverksekspert, men det virker jo som du har grei snøring, regner med det blir denne jeg går for. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Må si jeg er litt skeptisk til den Netgear-ruteren. Det er fullt mulig at det er ok hardware, faktisk på papiret virker det som ganske standard hardware. Likevel, det er noe med markedsføringen til Netgear som gjør meg skeptisk, som om de tilbyr en ruter som er fullstendig open source og støttet av alt av 3.-parts firmware. På websida kan man se at det er kun dd-wrt som gir full støtte, men de tilbyr tomato/openwrt som foreløpig er deres egne builds og i beta, med manglende funksjonalitet som (wpa/wpa2 støtte). I tillegg er jo ikke ruteren fullstendig open source, den trenger binære kjernemoduler for å fungere. Forsåvidt ikke noe nytt det, det gjør mange Broadcom-rutere. http://hardware.slashdot.org/story/09/10/0...pen-Source-Sham Mulig at det er en bra ruter, jeg velger heller å avvente litt og se om jeg heller går for en Asus RT-N16 som på papiret virker så godt som lik. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Du har nok rett i dine betraktninger og skepsis. Jeg skal ikke krangle på at det er noen "if's" :-) Men det er jo ikke sikkert det betyr noe for de fleste brukerne i praksis. Den Asusrouteren har jo spesifikasjoner som man ikke har sett på konsumerroutere før, men prisen er jo også det doble av den andre. Tror WNR3500L holder lenge for mannen i gata:-). Det skal jo være vanskelig å kjøre den i senk med bittorrent f.eks og den takler høye hastigheter med Gigabit LAN/WAN og brukbar CPU. At open source i dette tilfellet er et begrep som diskuteres, med rette bla pga manglende opensource fra Broadcom gjør hvertfall ikke meg så mye. Så lenge den fungerer med DD-WRT så har man den funksjonaliteten jeg ønsker og litt til. Ser man på støtte for DD-WRT og 11n tidligere så har det vært mye rart med støtte til Router XXX v1 men ikke XXX v2 osv. Bestiller man en WNR3500L så er man hvertfall sikker på at man får en versjon som kan brukes mot DD-WRT og ikke bare det, den kan flashes enkelt fram og tilbake via webinterface. Det er jo litt greiere enn å drive på med TFTP og diverse oppskrifter for å få det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå