ludolf Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Noen som har synspunkter på hvordan denne skjermen er sammenlignet med andre det er naturlig å sammenligne med? Er du som eier den fornøyd? Lenke til kommentar
hart Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 vel... Har ikke prøvd den skjermen, men jeg bruker lillebroren Samsung SyncMaster 957DF på jobben min (1280x1024@85). Bildet er stabilt og absolutt ikke noe å grine på nesen over. Hjemme har jeg en 957P som jeg kjører på 1600x1200@85. Her kan jeg ikke påstå at bildet er helt 100% flimmerfritt. Er uansett fornøyd med begge skjermene (til den prisen). Prisen på den skjermen du ser på er litt stivere, så her vil jeg anta at du får det du betaler for. Uansett en bedre skjerm enn de to jeg har nevnt, pga høyere Hz (dog litt lavere dotpitch). Hvordan den skjermen kommer ut mot andre skjermer i det segmentet vet jeg ikke. Hva skal du bruke den til? Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Den skal brukes hjemme i allround bruk. Internett, spill og bilde-videoredigering. Årsaken til at jeg spør etter meninger fra folk som har noe å referere til, er at jeg ikke synes bildet er helt flatt på denne skjermen. Glasset er flatt ja, men bildet synes ikke slik. Jeg hadde en rimelig Hyundai P910+ før som jeg likte godt, så jeg finner det underlig at jeg er mindre fornøyd med Syncmasteren som jo er mye dyrere. Hyundaien kjørte jo også på mye høyere frekvens. Lenke til kommentar
hart Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Stemmer nok at bildet ikke er helt flatt. Skal du uansett gå for en SyncMaster ville jeg enten kjøpt den du foreslår eller 957MB som har en fin tilleggsfunksjon som heter Highlight. 957MB har tre forskjellige modus med forskjellig "lysintensitet" som passer til blant annet vanlig skrivearbeid, surfing og multimedia.... Når man ser på filmer er denne funksjonen veldig bra. fra http://www.samsung.se (ingen vits å sende hele linken): "HighLight Zone: Ja, version II MagicBright: Text, internet, nöje (150cd/m2, 200cd/m2, 330cd/m2)" Om du ikke jobber med CAD og andre applikasjoner som krever 100% korrekt gjengivelse av virkeligheten så trenger man vel egentlig ikke en helt flat skjerm.. det er bare min personlige mening :wink: Håper du finner en skjerm du vil trives med. Lurt å slenge inn litt ekstra penger i en god skjerm. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg har en 22" nec 1355 med Natural flat bilde rør og den er like flat som danmark og utifra det jeg vet er vell alle NF skjermene flate.... NF står liksom for natural flat.. men på dynflat skjermene DF er bare glasset flatt Lenke til kommentar
icaruz Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Har du prøvd Syncmaster 959NF over lengre tid? Til å begynne med kan bildet på en flat skjerm virke som det buler innover. Spesielt hvis man er vant med "runde" skjermer, som det er på de billigste CRT-skjermene, eller "DynaFlat" skjermer. Samsungen og Hyundaien skulle vel kunne kjøre på samme frekvens i følge specs til skjermene? Samsung 959NF specs Hyundai P910+ specs Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Samsungen og Hyundaien skulle vel kunne kjøre på samme frekvens i følge specs til skjermene? quote] Jo, det kan stemme. Men når jeg installerte skjermen så stoppet hertz lista på 85 Hz. Nå etter at jeg har haket vekk og tilbake "hide modes that this monitor cannot display" så får jeg velge opptil 120 hz. Snodig egentlig.. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Såvidt jeg vet har 959nf helt 100% flat biledrør,den bruker diamondtron bilderrør som er nesten det samme som trinitron. Sikkert rå skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå