Scarn Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Har fått i opg. å anmelde ei nettside, men læraren har reist til syden, og finn ingening på ndla osb. Har de ei fin side med punkt etc. om korleis eg bygger opp ei anmeldelse av ei internettside? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg vet ikke, men tror nok læreboken din kan gi deg svaret. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Jeg vet ikke, men tror nok læreboken din kan gi deg svaret. Nei, vi har ikkje lærebok i faget. Norsk er av dei nettbaserte faga. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Vel, først bør du jo ha en tanke om hva som er en bra nettside. Dette kan være hva som helst bare du argumenterer godt nok i anmeldelsen. Så finner du en nettside å anmelde, gjerne en det er lett å skrive om i forhold til punkt 1. Deretter skriver du, med en gjennomtenkt layout som går gjennom kriteriene dine på best mulig måte. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Ja, det er nettopp kva for kriterier eg skal gå etter eg lurer på. Skal velge 2/4 oppgitte nettsider eg skal ha langsvarsoppgåve om. Då må eg vite korleis eg bygger opp denne langsvarsoppgåva. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hvilket klasstrinner det snakk om / kva forventas av deg? Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 VG1 studiespesialiserande. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Dette tar jeg bare fra toppen av hodet så ikke ta det for alt for god fisk. - Innledning om nettsiden og oppgaven. - Nettsidens budskap, målgruppe osv. - Virkemidler brukt på nettsiden. Denne delen bør være litt stor - Dine personlige meninger om hva som er positivt på nettsiden. - Dine personlige meninger om hva som er negativt på nettsiden. - Forslag til forbedringer. (Usikker på om dette er nødvendig) - Avslutning. Helhetlig vurdering. Bra, dårlig? (Begrunn). Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 "Skriv en anmeldelse av to av disse sidene. Kritikken kan du tenke deg publisert i en skoleavis. Hugs at du skal skrive både informativt og ekspressivt. Egne meninger skal grunngis." Så då svarer eg godt på oppgåva om eg brukar dei punkta du nemnte? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hvis lærern din er borte, har du vel en vikar du kan spørre? Har du ikke det, så kan strengt tatt ikke lærern si noe på at du ikke har gjort noe. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Vikaren er vekke òg.... Er eit ubrukelig opplegg. 2 gonger har vi fått oppgåver vi ikkje har fått gjennomgang på korleis vi bygger opp. Han trur vel vi har hatt alt i grunnskulen, menmen.. Får prøve utifrå punkta som er nemt her, og visst han ikkje blir fornøgd får han høyre det Edit: Hehe, ser at tittelen i topicen kan vere ein smule missvisande Endret 12. november 2009 av Scarn Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Anmeldelse er en såpass åpen sjanger at du klarer deg uten gjennomgang. Hva du mener, hvorfor du mener det og om det kommer tydelig fram er viktigst. Du kan aldri komme frem til "sannheten" om et produkt gjennom en anmeldelse uansett, så plukk fra din egen opplevelse. Det er forresten nok av andre anmeldelser å hente inspirasjon fra. Endret 12. november 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Sei noko negativt (konstruktivt) om denne nettsida..? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 De burde gjøre det klarere hva som er hensikten med siden. Jeg slet litt med å finne ut av hva som faktisk var meningen med siden (så jo at det hadde noe med skole å gjøre, men ikke mer). Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) blabla Endret 6. desember 2009 av Scarn Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Den var jo litt kort da Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Nei? Er langsvar på ca 700ord, og eg skreiv 657 eller noko sånt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det var greit nok, men ikke noe serlig mer en det. 4-er er en grei karakter for arbeidet. 4-er er en grei karaktert, ikke dårlig det. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Politiet har skjema for slikt. Fyll ut skjemaet, klarer du ikke å fylle inn de feltene du skal har du ikke grunnlag til anmeldelse. Meget enkelt =D Forresten så burde du ha en god fantasi for å finne internettside som du kan anmelde. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Ville ikke gitt deg noe spesielt mer hadde jeg vært læreren din. Du leverer ikke noe spesielt, men mye 'den var kjedelig', 'den var dårlig' og liknende. Du blir nødt til å bruke litt mer sofistikert språk i slike besvarelser. Politiet har skjema for slikt. Fyll ut skjemaet, klarer du ikke å fylle inn de feltene du skal har du ikke grunnlag til anmeldelse.Meget enkelt =D Forresten så burde du ha en god fantasi for å finne internettside som du kan anmelde. SERIØST? LES TRÅDEN! Endret 6. desember 2009 av GrandMa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå