Gå til innhold

vedr foreldelses loven

janine75

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har ett spørsmål som jeg håper dere kan svare meg på vedr foreldelsesloven.

jeg har en sak gående med ett telefonselskap, hvor saken har gått til inkasso. denne saken går helt tilbake til mars 2005.

Saken er den at inkassobyrået mener de selv kan velge fra hvilken ubetalt faktura etter den første ubetalte fakturaen fra selskapet, for å stoppe foreldelsesfristen.

det har seg slik at telefonselskapet har bekreftet hvilken dato første ubetalte faktura er fra. og slik jeg har tolket foreldelsesloven så skal dette gjelde fra første forfalte faktura. mens inkassobyrået har da valgt å bruke en faktura fra halvannet år senere som grunnlag for å gå til forliksrådet.

i en telefoni-sak så mener jeg at dette er en og samme sak. da det knytter seg til samme telefonnummer og samme linje. det er samme kundenummer hos teleselskapet.

Kan ett inkassobyrå selv velge fra hvilken faktura loven om foreldelse skal gjelde?

de har valgt å kunne gå til forliksrådet med fakturaer etter denne datoen... de har da i mine øyne valgt å "avbryte" en saksgang for å kunne gå til forliksrådet.

håper dere forsto forklaringen min og at noen kan gi meg en liten tilbakemelding på hva som er lovlig/ikke lovlig

Det skal sies at jeg er i en forhandlingsprosess med mine kreditorer, for å prøve unngå en gjeldsordning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...