Gå til innhold

Compaq Mini 311c


oddi

Anbefalte innlegg

... Elkjøp kjører samme tilbudet som lefdahl nå: 2490 kr

 

Hello!

 

Hvilken elkjøp var du på?

 

Jeg ringte kundeservice og de sa at den koster 3395 i butikkene også. Han fikk ikke opp noe prishistorikk :(

 

Sikker på at hvis jeg godsnakker med varehusansvarlig vil jeg få den rabatterte prisen. Noen som har direktenr. til noen av Oslo-butikkene?

 

Keen på denne maskina!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Elkjøp kjører samme tilbudet som lefdahl nå: 2490 kr

 

Hello!

 

Hvilken elkjøp var du på?

 

Jeg ringte kundeservice og de sa at den koster 3395 i butikkene også. Han fikk ikke opp noe prishistorikk :(

 

Sikker på at hvis jeg godsnakker med varehusansvarlig vil jeg få den rabatterte prisen. Noen som har direktenr. til noen av Oslo-butikkene?

 

Keen på denne maskina!

 

Det tilbudet var for 1 mnd. siden. Nå koster den 3395 kr.

 

Billigste nå er Dustin Home til 2799:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010364687.aspx

Lenke til kommentar
Så tilbudet var en uke gammelt...
De kjører den som kampanje fortsatt til 2700, virker jo som en veldig god pris det. Iom. at den ikke er billigere for studenter, betyr det at de ikke har store marginer på den. (Men det har de aldri på kampanjeprodukter.)

 

Fy f... så billige "lapnetbooks" har blitt, forresten. Vurderer ny telefon også, og de er alle sammen dyrere enn denne. :p

 

Men hvis jeg skal bytte ut laptopen, tror jeg det blir med denne. Må bare prøve å bestemme meg litt fort..

Lenke til kommentar
Så tilbudet var en uke gammelt...
De kjører den som kampanje fortsatt til 2700, virker jo som en veldig god pris det. Iom. at den ikke er billigere for studenter, betyr det at de ikke har store marginer på den. (Men det har de aldri på kampanjeprodukter.)

 

Fy f... så billige "lapnetbooks" har blitt, forresten. Vurderer ny telefon også, og de er alle sammen dyrere enn denne. :p

 

Men hvis jeg skal bytte ut laptopen, tror jeg det blir med denne. Må bare prøve å bestemme meg litt fort..

 

på dustinhome sin hjemmeside står det tydelig at denne pc-en kun har et RAM-spor, stemmer dette?? er det noen som kan bekrefte at akkurat denne pc-en som er på tilbud STØTTER UTVIDELSE AV RAM??? har den FLERE ram-spor??? er helt forvirret....

Lenke til kommentar

Det er oppgitt feil specs overalt, faktisk.

 

Mini 311c har innebygget 1gb med RAM, som du ikke kan fjerne. I tillegg er det et spor for 204 Pin DDR3 SO-DIMM 1066 RAM, opptil 2gb. Da får du altså 3gb med RAM. Funker fint hos meg!

 

 

Et lite tips til alle: Kjør Google Chrome. Den er sinnsykt mye raskere på Atom enn Firefox 3.5, iallefall på Ubuntu.

Lenke til kommentar
Er det noen ulemper med modellen de selger på Dustin? Vurderer å slå til for å se om det gir meg det GMA500 ikke ga meg på Eee 1101HA. (ingen fungerende HD løsning for XP).

 

 

sendte en mail med forespørsel om COMPAQ mini 311c som de annonserer som tilbudsvare på deres side støtter utvidelse av ram. her er svaret jeg fikk fra DUSTIN:

 

Heisann,

 

Sjekket opp dette med produktavdelingen nå, som igjen har sjekket hos HP, og max for denne PC’en er 1gb.

 

Med vennlig hilsen

Henrik Breivik

Dustin Home

Order/Kundeservice

 

altså både ifølge HP selv, og DUSTINHOME.NO så støtter maskina kun 1GB!!!! men ifølge folk her på forumet har maskina 2 ramspor.... HVEM SKAL JEG TRO PÅ???????

Lenke til kommentar
altså både ifølge HP selv, og DUSTINHOME.NO så støtter maskina kun 1GB!!!! men ifølge folk her på forumet har maskina 2 ramspor.... HVEM SKAL JEG TRO PÅ???????

 

Maskinen har 1 ramspor - som kommer tomt. Det er 1 gb loddet fast. I det ledige ramsporet kan du altså installere en modul på opptil 2 gb.

 

Hvorfor skulle jeg ønske å lyve til deg?

 

Jeg aner ikke hvorfor HP/Compaq oppgir feil specs, men jeg kan gjette at de kanskje er redd for at en altfor populær 311c skal stjele salg fra modeller de tjener mer penger på.

Lenke til kommentar
altså både ifølge HP selv, og DUSTINHOME.NO så støtter maskina kun 1GB!!!! men ifølge folk her på forumet har maskina 2 ramspor.... HVEM SKAL JEG TRO PÅ???????

 

Maskinen har 1 ramspor - som kommer tomt. Det er 1 gb loddet fast. I det ledige ramsporet kan du altså installere en modul på opptil 2 gb.

 

Hvorfor skulle jeg ønske å lyve til deg?

 

Jeg aner ikke hvorfor HP/Compaq oppgir feil specs, men jeg kan gjette at de kanskje er redd for at en altfor populær 311c skal stjele salg fra modeller de tjener mer penger på.

 

tusen tusen takk for svar. viste ikke helt hva jeg skulle tro siden jeg fikk tydelig svar på epost fra dustinhome.no men nå tror jeg deg:) JIPPIII da blir det ny pc på meg om noen dager:D:D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bestilte denne pc'en nå hos netOnNet til 2490,-. Har også kjøpt ekstra minnebrikke.

 

Så at tidligere poster spør om feil info for denne pc'en:

Jeg tror det handler om lisensiering av windows. Microsoft satte ned prisen på win xp på maskiner med max 1 GB ram da de så at linux var i ferd med å bli populært på de nye mini-pc'ene som kom. Hvis Compaq oppgir ram'en til max 1GB får de altså en vesentlig billigere Windows-lisens.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm, jeg forstod ikke budskapet i ovenstående innlegg.. Uansett, jeg kan anbefale HP Compaq Mini 311c som jeg selv kjøpte denne uken. Mye filosofering rundt behov og bruksområde ble lagt til grunn for valget. Da jeg fant denne til gi-bort-pris på Lefdal i Haugesund så var valget enkelt! 2195kr!! Jeg har skrevet mer om den på bloggen min, vennligst se her; http://christoffer.i...0/03/ny-laptop/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...