haltin Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hallo! Har vært inne i enhetsbehandling og sett at Microsoft Adapter 6to4 og Microsoft Adapter 6to4 #5 og Microsoft Adapter 6to4 #9 er det sånn gult tegn ved siden av! Får også ikke reaksjon når jeg skal koble til et trådløst nettverk og skjønner at dette har noe med det å gjøre. Har prøvd å trykke oppdater driver osv men ingenting funker. Jeg har prøvd å søke på interett etter løsninger men der får jeg bare opp at jeg må oppdatere LiveUpdate ( noe jeg har gjort. ) eller avinstallere driverne. Så, what to do?? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hallo! Har vært inne i enhetsbehandling og sett at Microsoft Adapter 6to4 og Microsoft Adapter 6to4 #5 og Microsoft Adapter 6to4 #9 er det sånn gult tegn ved siden av! Får også ikke reaksjon når jeg skal koble til et trådløst nettverk og skjønner at dette har noe med det å gjøre. Har prøvd å trykke oppdater driver osv men ingenting funker. Jeg har prøvd å søke på interett etter løsninger men der får jeg bare opp at jeg må oppdatere LiveUpdate ( noe jeg har gjort. ) eller avinstallere driverne. Så, what to do?? Microsoft Adapter 6to4 brukes når du trenger å benytte både IPv4 og IPv6 (- "neste generasjons internett" -) samtidig. Hvilket du neppe trenger å gjøre hjemme hos deg. Dette har ikke noe med trådløst nettverk som sådan å gjøre, så det problemet har nok en annen årsak. (Eventuelt har begge ting en felles årsak - et eller annet er feil med driveren til det trådløse nettverkskortet. Hvilken LiveUpdate er du snakker om? MSI LiveUpdate? Symantec LiveUpdate? Noe annet? Lenke til kommentar
haltin Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Åia skjønner skal jeg bare avinnstallere de to andre og da? Og hva tror du kan være årsaken til at pcen ikke reagerer når jeg prøver å søke fram et trådløst nettverk? når jeg trykker på " diagnotiser hvorfor windows ikke finner flere nettverk" får jeg opp : det er ikke innstalert eller konfigurert et nettverkskort for trådløst nettverk på denne datamaskinen. hva kan det ha seg? har jo fått det til tidligere.. windows oppdateringer var det snakk om. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Ja, har du ikke et IPv6-nett, så trenger du ikke de "6 to 4"-greiene. Du ser altså det trådløse nettverkskortet i Device Manager, og der ser alt OK ut? Men du får ikke koblet til noe trådløst nettverk? Hva slags PC er det snakk om her? Hva slags OS? Kan det være en skjult knapp du må trykke på for å enable den trådløse funksjonen? Lenke til kommentar
haltin Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Ja ok =) Det eneste som står i Enhetsbehandling er : Nettverkskort - Broadcom 440x10/100 Intergrated Controller - Microsoft Adapter 6to4 #5 (!) - Microsoft Adapter 6to4 #9 (!) Og thats it.. Har en Acer Aspire 3690. Har aldri hatt noen hemmelig knapp før så tror ikke den finnes enda Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Det ser for meg ut som du ikke har noe trådløst nettverkskort installert ... Broadcom 440x10/100 er vel det kablete nettverkskortet ... Har du noe "uidentifisert" i Device Manager som mangler driver? Det kan jo hende at dette er det trådløse nettverkskortet men at maskinen ikke gjenkjenenr det som et nettverkskort. Da må du i så fall installere drivere for det. (Burde vel følge med maskinen på en CD e.l., evt. lastes ned fra Acer's websider.) For å finne ut hva slags HW maskinen din har kan du f.eks. bruke PC Wizard eller SIW. (I følge acer.no's support-sider ser det ut som om du kan ha enten Intel, Broadcom eller Atheros trådløst nettverkskort. Bruk den driveren som passer.) Lenke til kommentar
haltin Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Hm.. Det eneste som det er sånn utropstegn ved er de to jeg ramset opp pluss PCI-FLASH minne. ellers så skal vel alt annet være i orden står det. Men hvordan ser man om det er noe uidentifisert? Siden det står Broadcom 440x10/100 så er det vel denne driveren jeg må laste ned fra acer sine hjemmesider da? Eller.. faktisk. når har fortsatt klistremerkene på dataen min enda. og det ene klistremerket står det Intel på.. Hvem skal jeg laste ned da? Intel eller Broadcom? sånn ser det ut når jeg prøvde pcwizard: Endret 12. november 2009 av haltin Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Intel-klistremerket betyr nok at du har en Intel-CPU ... Utfra bildet ser det ikke ut som om du har noe trådløst nettverkskort, bortsett fra muligens et 3G-kort (for bruk over mobilnettet) - HUAWEI3G.NETCOM. Uidentifiserte enheter blir tydelig merket. (Husker ikke hva det står, men det er ingen tvil.) Jeg har ingen flere forslag til hva du kan gjøre, bortsett fra å ta med maskinen til noen som kan litt mer om dette ... Lenke til kommentar
haltin Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Ja ok takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå