VTI Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hei, leter etter en løsning der du kan aktivere eller deaktivere trådløs driver med CMD. Noen ideer? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 er det et trådløst nettverkskort du skal deaktivere? har et vbs-script som gjør den nytten hvis du vil ha. Lenke til kommentar
VTI Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 er det et trådløst nettverkskort du skal deaktivere? har et vbs-script som gjør den nytten hvis du vil ha. VBS-script? Er redd jeg ikke kjenner til det Tenkte mest på å bruke en bat fil eller noe som gjør at jeg raskt kan skru driveren av / på :-) Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 er det et trådløst nettverkskort du skal deaktivere? har et vbs-script som gjør den nytten hvis du vil ha. Ja takk gjerne det hvis du har Det vil være som om det var en bat fil, du vil ikke merke forskjell. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 dette er brukt på Xp forresten. er usikker på hvordn det fungerer på Vista. Const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002 Public WShell strComputer = "." Set WShell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell") Set oReg=GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" & _ strComputer & "\root\default:StdRegProv") strKeyPath = "SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}" oReg.EnumKey HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath, arrSubKeys For Each subkey In arrSubKeys If subkey <> "Descriptions" Then Wscript.Echo strKeyPath & "\" & subkey & "\" & "Connection" strValueName = "MediaSubType" oReg.GetDWORDValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath & "\" & subkey & "\" & "Connection" ,strValueName,dwvalue strValueName = "Name" oReg.GetStringValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath & "\" & subkey & "\" & "Connection" ,strValueName,strValue Wscript.Echo "Card: " & strValue If dwvalue = 2 Then strValueName = "Name" oReg.GetStringValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath & "\" & subkey & "\" & "Connection" ,strValueName,strValue Wscript.Echo "This is a wireless card and will be disabled: " & strValue strValueName = "PnpInstanceID" oReg.GetStringValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath & "\" & subkey & "\" & "Connection" ,strValueName,strValue wShell.Run "devcon disable ""@" & strValue & """" ,2,true End If End If Next Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Takk, takk Einar Har du ett for å aktivere også, eller holder det å kjøre det en gang til? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 det er jeg ikke sikker åp for å sid et som det er. jeg har kun brukt det for å deaktivere nettverkskort og aldri hatt behov for å aktivisere nettverkskortet på den samme maskinen igjen. når jeg har lagt det inn har det vært lagt inn som et startupscript som kjøres hver gang maskinen skrus på. fjerner du det som et startupscript regner jeg med at nettverkskortet skal fungere ved første oppstart igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå