Androish Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hei Lager denne tråden i stor grad for meg selv for å kunne samle tankene mine rundt vannkjøling. Men jeg har også null praktisk erfaring med vannkjøling så jeg vill bli taknemmelig for inspill. jeg har tenkt å overklokke prossessoren til iallefall 3.5-4.0 Ghz Bygger oppsettet på denne guiden PC - har ikke bestilt pc enda men er ganske sikker på hovedelene. Handlevogn her prossessor: i7 920 grafikkort: Ati radeon 5870 hovedkort: Asus P6T Deluxe Kabinett: Corsair Obsidian Series 800D (skal ha radiator innvendig i topp) Jeg ønsker hovedsakelig å kjøle ned prossessor og grafikkort. Usikker på om hovedkortet trenger vannkjøling. Komponenter jeg trenger prossessorblokk: Watercool Heatkiller CPU LGA1366 Rev. 3 Copper GPU blokk EK Waterblocks EK-FC5870 - Acetal+Nickel 110$ Radiator. Lurer på hvilken 3x120 radiator vill være mest formålsnyttig å ha i Corsair Obsidian Series 800D. Pumpe: Veldig usikker på pumpe. Trenger en som kan drifte systemet mitt uten for høy lyd. Resevoir: Har god plass i kabinettet så hvilket som helst reservoir er vell mulig. Slanger: her er jeg egentlig et stort spørsmålstegn men virker som om slangediameteren ikke er det viktigste. Nipler: Hvilke nipler er sikkrest? Vifter: Usikker noen vifter som er like gode som Noctua bare mindre stygg? Takker for alle inspill Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) prossessorblokk: Watercool Heatkiller CPU LGA1366 Rev. 3 Copper GPU blokk EK Waterblocks EK-FC5870 - Acetal+Nickel 110$ Radiator. Kommer helt an på viftene du skal bruke. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Personlig ville jeg ha gått for TFC eller TC 120.3 Pumpe: MCP355 med en XSPC Pump top/res eller en for to slike pumper hvis du bestemmer deg for å oppgradere med enda en loop senere (Pumpen(e) går i tanken). Resevoir: Les over Slanger: Anbefaler tygon slanger over de andre, da kvaliteten på dem er generelt bedre. Les denne og bestem deg for hva du liker: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=157370 Personlig valg: http://www.sidewindercomputers.com/ty1idx3odlat.html Nipler: Vanlig nipler, altså de du ikke skrur på. Bitspower har best ID på niplene sine. Vifter: Her må du velge hva du foretrekker etter hvor mye støy du tåler Endret 19. november 2009 av Wixicy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå