LordOfDeath Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 satt å så på komplett da jeg fikk øye på dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=12&s=pl siden jeg har scooter, og har et bagasjerom under setet kunne det vært tøft å prøvd å bygge en data nedi der. og kanskje sette en liten skjerm inni vindfanget foran. Noen som har prøvd før? har sett det på biler... Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 HAHA.. Ikke trygt å se deg på veien fremover da..... Hva skal du med en data på en moped ?? Bare spør. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Burde ikke være noe annet problem enn strøm, mopeder har ike mye av det. Regner med at du har scooter siden du har rom under setet, scootere har somregel 12volt, det er bra (ts har 6 mener jeg) Et probleme er regn/tyverifare av skjerm. Støm må du løse på enellerannen måte, regner ikke med at peden lager nok strøm originalt. Et annet spm, hva i helvete skal du med pc på mopeden? Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 hehe... var bare en syk ide jeg fikk... kunne vært tøft da. sette i ekstra batteri. kunne lagt inn sånn kartsystem kanskje, eller bare hatt den der for å bruke den i friminuttene på skolen eller noe... Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 bygd inn et rom med lås og ha skjermen, kanskje bygd inn et lite stereoanlegg å. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 HAha Dette blir bare sykere å sykere.... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Vent til du blir 18 og får deg bil du! Har faktisk tenkt på no lignende til min Calibra, men pengene strekker ikke til PS. Er det noen unger som har eller skal kjøpe seg en Aprilia 125 så se siggen Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 ja, men jeg fylte 16 i februar, og det er neste 2 år til jeg får bil. må jo ha noe å drive med sålenge.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Hærreminji... Ordet nerd fikk plutselig en helt annen betydning. Diskuteres dette seriøst? Noen som har glemt hva en datamaskin er for noe eller? Må le.. av alle ideer jeg har hørt (....) Hvis dette er hva fritia går til; Fundere på eksotiske steder å putte harddisker og printkort i - så anbefaler jeg dere å oppdage livet. Heller prøve å finne eksotiske steder å lure deg bort med dama eller'no )) *Skjemmes* Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Det er jo en dritbra ide! Du trenger jo bare å fikse strøm/batteri og selvsagt bruke endel silikon og andre teknikker for å holde alt tørt, det kan du få tips om i tråder her på forumet som omhandler pc i båt. Hva du skal med den ? Kartsystemer seff! Og i tillegg kan du jo montere dvd-spiller så du har litt underholdning hvis du f.eks. skal vente på noe (i kø, dama, folk du skal møte) Så er jo såklart novelty-faktoren skyhøy Sett i gang, og legg ut bilder til oss når det er på plass 8) Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 (.....) Og i tillegg kan du jo montere dvd-spiller så du har litt underholdning hvis du f.eks. skal vente på noe (i kø, dama, folk du skal møte)... *lol* Skulle likt å sett den beiben som ville bli sett ilag typen på den scooter'n der.. uten å hoppe av i redsel for at venninnene skulle se henne.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Kartsystem ??? finner ikke du veien hjem til mamma uten det Lenke til kommentar
It's me Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Kartsystem ??? finner ikke du veien hjem til mamma utendet Er jo kult å skryte av at man har GPS da... btw, data + stereoganlegg på scooter blir fett det. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Det handler ikke om å være nerd. Det handler om å følge sine innfall og teste ut sine ideer. Eller veien til et godt liv som noen kaller det :wink: Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Det handler ikke om å være nerd.Det handler om å følge sine innfall og teste ut sine ideer. Eller veien til et godt liv som noen kaller det :wink: Seriøst - der er jo bare helt latterlig!!! Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 dessuten kan jeg bare flytte over dataen til bilen når jeg får meg bil... jeg syntes dette hadde blitt drittøft om jeg får det til. Bare vente til høsten da jeg begynner å tjene penger så jeg får råd... trenger dessuten en del planlegging osv. Lenke til kommentar
fudge^^ Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 hehe, kreativt. Har selv bygd en pc inn i en gamel forsterker (koble til tven, spille, se divx,dvd osv.) Kanskje du får noen gode ider hvordan du skal gjøre det på http://www.mini-itx.com Det gjorde jeg. gl mode = [on] Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 blir forresten ikke så veldig dyrt heller. Hovedkortet er med prossesor, vga, lyd, lan, firewire osv. 1600 for det, og 500 for itx psu, 500 kroner for ram og så trenger jeg vel en ekstra dynamo og et ekstra batteri og en omformer fra 12 V til 230V. Skjermen er jeg usikker på enda. Harddisk og DVD er sånn man har liggendes. Kan bli et kult prosjekt. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Strøm.. Det er jo ikke no prob, kjøe et ekstra 12V batteri, sette på en voltmåler, og bare lade det opp når det blir tomt. Et itx system stjeler jo ikke mye strøm, i hvertfall ikke med en 7" LCD skjerm. Væte, kjøp silikonspray og spray alt godt. Da skulle det ikke bli noe særlig problem. Skjermen må du jo bare ta med deg når du ikke bruker den. Lage noe deksel og ha den i sekken elns. Alt dette er det jo plass til i en scooter. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Seriøst - der er jo bare helt latterlig!!! Åh! Beklager jeg visste ikke at nicket ditt var ironisk ment Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå