laserskriver Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hei, sitter å tukler med noe actionscript 3.0 her. Men det er en kode jeg ikke skjønner hvorfor funker. Jeg ville erstatte den vanlig musa med et movie clip. Og det fikk jeg til med å skrive dette: stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE, mus); function mus (evt:MouseEvent):void { musa.x=stage.mouseX; musa.y=stage.mouseY; Mouse.hide(); } Jeg er helt ny med actionscript så jeg liker å skjønne hvorfor ting skjer når jeg skriver inn koden. Jeg lærer best sånn. Hadde vært hyggelig om noen hadde giddet forklare dette her:) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Du legger inn en handling for eventet MOUSE_MOVE som skjer hver gang musepekeren endrer posisjon. I den setter du posisjonen til movieclippet til posisjonen til musepekeren. Så gjemmer du musepekeren (slik at kun movie-clippet er synlig). Lenke til kommentar
laserskriver Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Tusen takk, skjønte hele greia nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå