Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

golf 1994mod ødelagt bryter til varmeanlegg


zulo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker, det som skjedde var at en og en av innstillingene sluttet å fungere. F.eks sluttet 3 å funke først, så 1 og 2 og lenge, ja nesten en hel vinter etterpå fungerte vifta på innstilling 4 men så slutta den plutselig. Deretter fungerte den innimellom ettersom jeg klarte å sette den midt imellom 3 og 4 på riktig plass, men nå fungerer det ikke i det hele tatt.

 

Hvis det ikke var bryteren så er det sikkert problem med den nå da jeg tok av den svarte plastikken på bryteren og fikla med en slags metallplate inni der, når jeg klemte på den med en penn så virket det som det ble kontakt og da starta vifta..men det slutta også å funke etterhvert og nå har det den metallbiten detti ut..

 

Men er det noen følere eller slikt som gjør at vifta ikek starter? f.eks hvis termostaten er feil?

Tror ikke termostaten har vist riktig temperatur på bilen, bilen blir nesten aldri 90 grader ifølge tempviseren..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har funnet en brukt del, erstatter hele panelet og bryterne.

På Ebay

 

Men er litt usikker på hvordan det er å bytte, jeg må hvertfall bytte hele for jeg har ødelagt bryteren pga knoting.

 

Går det an å ta ut bare det gamle viftepanelet eller må jeg ha ut hele konsollet og greier for å få skifta?

 

Noen som vet hva formotstander er på engelsk?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fått en ny(Bruktdel) viftekontrollpanel fra england nå men har ikke prøvd å skifte den enda. Ser umulig ut.. En kontakt bak og noen "stag" som ska kobles på ser det ut til, men skjønner ikke hvordan det kan gå an uten å rive hele bilen i fillebiter først.

Lenke til kommentar

Fiksa det nå, gikk overraskende lett. Det var ikke direkte lett men hadde trodd det skulle være mer vanskelig å få den ut.

 

Måtte ta vekk dekselet foran og skru ut 2 skruer så var den løs. Men så måtte vi også løse panelet for lighteruttaket og røykbegeret som sitter rett under, og når det løsnet og ble vippet ned ble det god plass faktisk :o

 

Uansett..vifta gikk så det ula etter med det nye viftekontrollpanelet/uniten så jeg er meget fornøyd nå etter å ha brukt en 12v 150w minivifte med lighterkontakt den siste uka :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...