halaa Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) hei vw passat 97 1.6 bensin 160000km jeg har problemer å få bilen i 1 og spesielt 2 gir. når bilen står rolig så ingen problem å gire i alle trinn, problemet begynner når jeg kjører og det som er rart er at noen ganger går det helt greit å gire den i 2. men stort sett er det bare et helvete å få den i 2 gir altså, har det samme problem i første gir men er ikke så ille som 2 gir. Setter STOR pris om noen kommer med noen tips o triks En ting til tror at bilen bruker mye bensin, siste gang fylte jeg 30L. kjørte 270 KM (småkjøring) nå er den tom igjen. Er ikke det mye ????????? takkkkkker alle Endret 12. november 2009 av halaa Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) hvordan skal jeg kunne si noe om det er mye eller ikke når jeg ikke vet hva slags bil det er eller hvor aktiv du er på gassen? klarer fint å spinne bort 30 liter på 15 mil med min. er nok slitte synkronringer på kassa di. Du kan prøve å bytte olje på den, det kan hjelpe litt, men overhaling eller ny kasse er løsninga. Hvis du er flink når du girer og passer på å holde helt riktig fart på motor i forhold til bakhjula når du girer vil det gå betydelig lettere, det kan også hjelpe å dobbeltklutsje. lykke til Endret 12. november 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
halaa Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) hvordan skal jeg kunne si noe om det er mye eller ikke når jeg ikke vet hva slags bil det er eller hvor aktiv du er på gassen? klarer fint å spinne bort 30 liter på 15 mil med min. er nok slitte synkronringer på kassa di. Du kan prøve å bytte olje på den, det kan hjelpe litt, men overhaling eller ny kasse er løsninga. Hvis du er flink når du girer og passer på å holde helt riktig fart på motor i forhold til bakhjula når du girer vil det gå betydelig lettere, det kan også hjelpe å dobbeltklutsje. lykke til nei kjører jævlig pent ikke noe særlig glad å tråkke hard på gassen men det å fikse sykro kan du tippe om hvor mye det kan koste meg Endret 12. november 2009 av halaa Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Da blir det snakk om å overhale kassa, og da snakker vi mange lapper. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) skaff en brukt kasse istedet, ser du har oppdatert tråden med biltype nå, de kassene får du hivi etter deg på vag forumet, men du får jo en slitt kasse igjen, men forhåpentligvis bedre stand enn den du har nå. Jeg ville prøvd å bli god på å matche turtall først og se hvor ille det er etter oljebytte. prøv dobbeltklutching også for å få den i første kan du slå av motoren, sette i første, så starte med clutchen inne, så gjør du det jeg skrev over når du skal til 2. nødløsning til du får fiksa det . (har kjørt uten clutch i 2 uker nå ) Endret 12. november 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
halaa Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) skaff en brukt kasse istedet, ser du har oppdatert tråden med biltype nå, de kassene får du hivi etter deg på vag forumet, men du får jo en slitt kasse igjen, men forhåpentligvis bedre stand enn den du har nå. Jeg ville prøvd å bli god på å matche turtall først og se hvor ille det er etter oljebytte. prøv dobbeltklutching også for å få den i første kan du slå av motoren, sette i første, så starte med clutchen inne, så gjør du det jeg skrev over når du skal til 2. nødløsning til du får fiksa det . (har kjørt uten clutch i 2 uker nå ) har bestilt time hos møller får se om dom finner synderen . håper at jeg ikke blir nød å sikfte sølv kassaen men gjør mekonomen like go jobb som møller eller, møller er jo dyrt som f... altså 1000 lapp bare for å titte på noe aldri trodd at VW skal være en såpass søppel bil. har hatt en gammel hyundai over 3 år har aldri hatt noe problem med den. fyller bensin og kjører bare uansett vær den starter og går bare. snart 4 år har verken vært på verksted eller gørt noe service på den bortsett et par ganger for EUkontrol med minimalt feil. vag-en kjøpte for 2 måneder siden har allerede vært 5 ganger på verksted. makan til en en dritt Endret 12. november 2009 av halaa Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 hatt vag en gang, en 2000 modell caddy for å kjøre deler til grombilen. Verste bilen jeg noen gang har hatt. Var mer problemer på den på et år enn jeg har hatt på noen av sierraene mine, (og de skal liksom være så dårlige?) alt på den vag`en var så jævlig billig produsert også. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Har samme bil 97-1,6L, og kan vel fortelle at bensinforbruket du nevner ikke er unaturlig høyt. Jeg ligger på ca 0,97 på blandet kjøring med vinterdekk. Ved kun småkjøring kan du fort dra på seg. Det at du har mye problemer med bilen kan jo også skyldes at du har kjøpt en "rævkjørt" bil, ikke nødvendigvis vag sin skyld. Det burde forresten hvert forbudt med 1,6 L i en så tung bil. Skal snart selge bilen, men tror nesten det får bli i deler. Håper ikke jeg trenger å se noen fler sitte å "jokke" frem og tilbake i denna bilen, i håp om å få opp farten bare liiiitt fortere... Lenke til kommentar
kistoria Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 hatt vag en gang, en 2000 modell caddy for å kjøre deler til grombilen. Verste bilen jeg noen gang har hatt. Var mer problemer på den på et år enn jeg har hatt på noen av sierraene mine, (og de skal liksom være så dårlige?) alt på den vag`en var så jævlig billig produsert også. så enig så enig. ALDRI MER VAG Har hatt 2 vag og 13 japser, har hatt mer problemer med begge vag bilene enn jeg har hatt med samtlige japser sammenlagt. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 sammenlikner jeg bare enkle ting som dørhåndtak, vindusvisker-arm, lister, drivknuter osv osv er det så JÆVLIG spedt, skulle tro det var produsert til en mopedbil. Dette var jo caddy da som er billigbil så det holder, men dørlåsene f.eks er samme som i golf, og de er det prod feil på så de tar inn vann. er ikke no fett å måtte demontere bakveggen for å klare å komme seg inn i bilen om vintern! solgte den for 2000kr, var så lei den at jeg hadde betalt for bli kvitt den hvis ingen ville ha den. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Har samme bil 97-1,6L, og kan vel fortelle at bensinforbruket du nevner ikke er unaturlig høyt.Jeg ligger på ca 0,97 på blandet kjøring med vinterdekk. Ved kun småkjøring kan du fort dra på seg. Det at du har mye problemer med bilen kan jo også skyldes at du har kjøpt en "rævkjørt" bil, ikke nødvendigvis vag sin skyld. Det burde forresten hvert forbudt med 1,6 L i en så tung bil. Skal snart selge bilen, men tror nesten det får bli i deler. Håper ikke jeg trenger å se noen fler sitte å "jokke" frem og tilbake i denna bilen, i håp om å få opp farten bare liiiitt fortere... ja vel. men selv om det ikke er unaturlig er det vel mye synes jeg, hadde ikke peiling på VAG da jeg kjøpte dritten faktisk. viste ingenting om bil forum på nette heller slik at jeg kunne sjekke litt før kjøpet . har hatt en gammel hyundai i over 3 år har verken hatt noe problemer eller tenkte på bensinforbruk for at den går jo bare uten å bruke nesten ingenting, så tenkte alle biler skal jo være slik da. men siden kjøpte vag-en er bare stress hele tiden. kjøpte faktisk bare for at dom ser bra ut Endret 12. november 2009 av halaa Lenke til kommentar
Virion Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (har kjørt uten clutch i 2 uker nå ) Hva mener du? Du har ikke brukt clutchen eller er den gåen? Vanligvis vil gåen clutch si at kraften ikke blir overført til girkassa, ergo det hjelper lite med dobbelclutching. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det at du har problemer med å få lagt inn 1. og 2. gir ut kan tilsi at clutchen ikke frir helt ut. F.eks Lamellplaten sklir tregt på splinsen eller utlsitt overføring fra pedal til clutch. Skraper det når du prøver er det nok synkroniseringen som er utslitt. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (har kjørt uten clutch i 2 uker nå ) Hva mener du? Du har ikke brukt clutchen eller er den gåen? Vanligvis vil gåen clutch si at kraften ikke blir overført til girkassa, ergo det hjelper lite med dobbelclutching. uten clutchwire Lenke til kommentar
Virion Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (har kjørt uten clutch i 2 uker nå ) Hva mener du? Du har ikke brukt clutchen eller er den gåen? Vanligvis vil gåen clutch si at kraften ikke blir overført til girkassa, ergo det hjelper lite med dobbelclutching. uten clutchwire Starter du bilen i førstegir uten clutch? Det høres jo ut som en dårlig ide egentlig. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 hvorfor det? Får nyoverhalt YBB motor om 2 uker samt nyoverhalt girkasse. Dessuten er det nedoverbakke fra der jeg bor så jeg lirker den i 2. så kjører til jobb som er motorveien hele veien. ble en start om dagen på startern. dessuten slurer clutchen i starten når jeg starter så det nykker ikke så veldig på drivlinja. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Nei altså min er IKKE så ille at jeg ikke kunne få den i 1 og 2 i det heletatt, men er ikke helt normalt mener spesielt 2 giren. med mindre jeg prøver et par ganger ellr kjøre ganske sakte 10km/t f.eks da går'n NESTEN greit. skraper ikke, men føles slik at det er noe som forhindrer giren å gå der den skal spesielt når bilen roller litt med fart 20-30km/t f.eks og da sølv om jeg har clutchen helt i bånn må jeg prøve den felere ganger for å få den i 2 gir. Ja vet det skal ikke kjøre med høy hastighet og lav gir, men skal ikke være fri når clutchen er helt i bånn. eller skal ikke det være mulig å få bilen i 2 gir når man tar clutchen inne selv om du kjører 50km/t det er jo akkurat det clutchen skal gjøre. lar bilen rolle fri når man har den Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Det hørs ut som at clutchen ikke frir helt ut ja. Da vil sperresynkroniseringen gjøre det den kan for at du ikke skal få den i gir da delene i kassen har forskjellige hastigheter. Synkroniseringen er ment å bremse ned delene så de kan koples sammen, det går dårlig hvis det fremdeles overføres kraft fra motoren. Sjekk om det er justering på clutcharmen og/eller vaieren din, er du heldig er det bare det om å gjøre Lenke til kommentar
halaa Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) håper at det er bare det du sier clutcharmen/vaieren. clutcharmen! vet ikke hvor på bilen kan jeg finne den egentlig eller åssen dom skal skjekkes/justeres . finnes det bilder noen sted her på forum som viser clutcharmen med litt forklaring om justering og sånn takkkkk Endret 14. november 2009 av halaa Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg ville sjekka selvstrammern på pedalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå