lnasm Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei hei! Aner ikke hvordan jeg skal få forklart dette noe bedre:P <select> <option value="1">en</option> <option value="2">to</option> </select> Når man velger en av de liksom, så skal sida rett og slett oppdatere seg.. regner med at det blir noe javascript, men finner rett og slett ingenting når jeg søker :S Håper noen har noe vettugt svar! Takk Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Eg forstår kva du sikter til, men eg finner ikkje noko løysing sjølve heller - bortsett frå å eventuelt sende verdien opp i adressefeltet, for så å nytte $GET til å hente det att. Men det er egentleg ganske vanskeleg, og ein må nytte PHP. Har du ikkje noko kjennskap til PHP er det ikkje så mykje vits for meg å greie ut heller. Men det er mogleg med javascript. Det har eg sett. Du tenkjer på at når ein veljer noko frå ein dropdown meny, at dei andre feltene tilpasser seg dette? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 <select onchange="document.location='www.vg.no';"> <option value="1">en</option> <option value="2">to</option> </select> Lenke til kommentar
lnasm Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Steffenz, det stemmer veldig godt det siste du sier ja! Eneste er at det i tillegg skal faktisk kjøres et PHP-script som opppdaterer en tabell, tror jeg skal få dette inn selv kanskje hehe Men tror jeg har en halvveis god idé som kanskje fungerer basert på siDDIs kode der, så skal prøve det først Lenke til kommentar
footnote Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det er vel mer korrekt å gjøre det slik: <select onChange="this.form.submit();"> ... </select> da gjøres det en submit av skjema, og du får verdiene i POST eller GET variablene i PHP eller annet server side script. Hvis du bare skal legge til en input basert på valget i select boksen, så kan du bruke javascript til dette. istedet for å gjøre submit, kaller du heller en funksjon som skriver ut inputen basert på verdien av valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå