Carisma'03 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hehe pipa lyder nok litt annerledes da ja Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Husk at Astra G (98-04) har galvanisert karrosseri, og dermed er rust et ikke-problem på alle disse, i motsetning til eldre opeler. 1.4 16V har 90 hest oppgitt i vognkortet; i realiteten får du hele 75 hest. Jeg har denne motoren i en combi '98 Astra, og det er hakket for lite. 1.6-motoren er såpass kraftig at man liksom har nok til vanlig bruk i en Astra stasjonsvogn. Den går billig; med automatgir så lander en 1.6 twinport på 0.65l på mila i en Astra H sedan, så 0.7l på mila er ikke en overdrivelse. Om vinter-egenskaper er viktig, så er stasjonsvognutgaven av Astra G litt kjip. Combi/sedan oppfører seg mye bedre på det værste vinterføret. Her i huset har vi hatt 3 Astra F, 2 Astra G, 1 Vectra B, og 1 Astra H. Forskjellen mellom Astra F og G er som natt og dag. 1.7TD er alt for lite i stasjonsvogn, men går billig. Dekkvalg utgjør utrolig mye for hvor godt bilen oppfører seg; jalladekk merkes så alt for godt, og gode dekk gir en behagelig og komfortabel bil. Både i støy og kjøreegenskaper. Edit: den du linker til i førstepost har også ekstra gode seter. Standardsetene er greie, men man merker litt forskjell på langkjøring. Instrumentpanelet med svart på hvitt er også mer behagelig enn standardinstrumentpanelet som er veldig kjipt. Endret 13. november 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Hva med en Skoda Octavia til 40-50k? Lenke til kommentar
Espein Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 1.4 90 HK i en Astra. Noe sier meg at det blir litt mye giring Søstra mi har 1.2 63 hesters Astra, en av de få 5 gir og stasjonsvogn. Trenger da ikke å gire så ofte, men noe dødt er det. Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Jeg har selv en Astra 1,4 kjøpt ny i 1999. Bilen har vært veldig pålitelig, og den er god å kjøre. Men et stort minus er intervallet på skifte av registerreim. Det er på bare 60000 km, noe som er latterlig sammenlignet med de fleste andre bilmerker. Å skifte registerreim er dyrt (5000-6000 hvis jeg ikke husker feil). Hadde jeg visst dette før jeg kjøpte bilen, hadde jeg heller kjøpt en Toyota, eller et annet pålitelig merke. Endret 16. november 2009 av geir_a Lenke til kommentar
salah Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Opel Astra er et kjøp du må være idiot for å angre på. Har to stk Astra F og 1 stk Astra G her i huset + en Astra F jeg komprimerte ved hjelp av autovernet (de er utrolig sikre på kollisjon forresten) og jeg kan bare si en ting: neste bil blir også en Astra. De eldre Astraene kan være rustfeller, så sjekk nøye på kanaler, bremserør og div understell for å undersøke før du kjøper! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 geir_a: høres utrolig dyrt ut. Betalte 3900 hos den lokale opelforhandleren for registerreimsbytte på min Astra G 1.4 16V Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 60000 er ofte, det er ikke til å komme bort i fra. Men regreimskifte kan som nesten alt annet gjøres billigere i Sverige Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg har selv en Astra 1,4 kjøpt ny i 1999. Bilen har vært veldig pålitelig, og den er god å kjøre. Men et stort minus er intervallet på skifte av registerreim. Det er på bare 60000 km, noe som er latterlig sammenlignet med de fleste andre bilmerker.Å skifte registerreim er dyrt (5000-6000 hvis jeg ikke husker feil). Hadde jeg visst dette før jeg kjøpte bilen, hadde jeg heller kjøpt en Toyota, eller et annet pålitelig merke. Eller evt. Mercedes, der reg-reima aldri skiftes Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 astra er gode biler det. min far har en astra g 1.4 og har aldri hatt noe trøbbel. 2001 mod og har rundet 125tusen. God og pålitelig bil. Rustfri. Eneste som har blitt bttet på den er vanlige slitedeler som regreim og byttet olje og oljefilter og hjullager. Snart må noe i eksosnalegg byttes ettersom det skrangler litt i fra midterste eksosanlegg. Gode og pålitelige biler. Kjør på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå