inaktiv000 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Noe å utsette på denne? Jeg er ute etter en bil som jeg skal ha mens jeg studerer, men driftskostnader og avskrivning er viktigere enn innkjøpspris (har litt sparepenger). Kommer ikke til å kjøre hver dag, det blir mer til fritidsaktiviteter etc. Tar gjerne mot forslag på mer passende biler dersom noen har Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Vi har slik bil selv og den er veldig god å kjøre. Den der så veldig strøken ut, ikkeno rust. De astraene der ruster ikke så lett som noen andre opeler gjør. Det der er et trygt kjøp. Er du nøye med vedlikeholdet så har du bil i mange år av den. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Godt å høre Jeg ble litt betatt, men er usikker på om jeg skal legge så mye i en bil nå. Tror du det er rom for pruting? Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg ville kjørt på! Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Godt å høre Jeg ble litt betatt, men er usikker på om jeg skal legge så mye i en bil nå. Tror du det er rom for pruting? Prøv å få den ned til 40. Bare si at du kjøper den med en gang om du får den til 40. Du får jo alltids litt igjen for den om du ikke skal ha den i mange år. Edit: Du kan jo alltids kjøpe deg en sedan utgave av den om du ikke trenger stv. Endret 11. november 2009 av Gryterett Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Oi, skal prøvekjøre i morgen og føler jeg trenger litt mer tenking og research... Hehe fikk jobbtilbud for våren i dag, og hadde tenkt å skaffe meg bil dersom det gikk i boks. Hvordan vil du beskrive typisk bruk av bilen? Jeg er ingen racerkjører, blir nok mer brukt til å kjøre til marka, trening, div. aktiviteter og for frihetsfølelsen. Kommer heller ikke til å kjøre daglig. edit: og er den dyr i drift? Den ser jo ut til å ha brukbar motor. Endret 11. november 2009 av cecolon Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Oi, skal prøvekjøre i morgen og føler jeg trenger litt mer tenking og research... Hehe fikk jobbtilbud for våren i dag, og hadde tenkt å skaffe meg bil dersom det gikk i boks. Hvordan vil du beskrive typisk bruk av bilen? Jeg er ingen racerkjører, blir nok mer brukt til å kjøre til marka, trening, div. aktiviteter og for frihetsfølelsen. Kommer heller ikke til å kjøre daglig. edit: og er den dyr i drift? Den ser jo ut til å ha brukbar motor. Ang. forbruk, så vil jeg tippe den kan bruke en del ved litt tung last e.l. Er jo liten motor på en mellomstor stasjonsvogn. Så mye start og stopp etc. kan jo dra opp forbruk til literen. Men jevn langkjøring, der tipper jeg denne fyker under 0.7. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Er jo ganske liten motor det der da, tipper den går under 0,7 på litern ved pen kjøring, til sammenligning kjørte vi med vår 94mod passat stasjonsvogn på 0,7-0,8. Og det er en 2 liter og den er jo eldre så... Stasjonsvogn det også, så ca lik størrelse. Men selv bruker jeg jo nesten litern på mila med poloen min, så har mye med sjåføren og gjøre også. Endret 12. november 2009 av Tmz Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Eieren mente 0,6-0,9. Han hadde forresten kjøpt bilen til 38 000, kjøpt nye vinterdekk og jobbet litt med lakken etc, og ville nå ha 45 000. Synes det er i dyreste laget.. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Litt kjedelig bak på den, men. Det er det eneste jeg har å utsette på tror jeg. Hvis du vil gjøre den mer sporty ville jeg senka den litt og skaffa kulere felger. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Litt teit og begynne å sette på utstyr som fort koster 50% av det bilen er verd. Du burde få den for 40 000 iallfall, ikke noe mer. Hvordan i heiteste mener han at litt nyere vinterdekk skulle bli verd 7000kr mer? Antar at med litt arbeid med lakken er at han har flekket i litt her og der, det er ikke verd en krone. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Jeg er ikke ute etter rånebil, og synes utseendet er greit nok. Er enig i at 40 000 er en mer rimelig pris, men da jeg spurte mente han i utgangspunktet at han ikke hadde noe å gå på. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Litt teit og begynne å sette på utstyr som fort koster 50% av det bilen er verd. Du burde få den for 40 000 iallfall, ikke noe mer. Hvordan i heiteste mener han at litt nyere vinterdekk skulle bli verd 7000kr mer? Antar at med litt arbeid med lakken er at han har flekket i litt her og der, det er ikke verd en krone. Neida, men trenger ikke gjøre mer enn å bare kjøpe noen nye felger i samme størrelse, som koster kanskje 3000 (det betalte hvertfall jeg for noen stilige felger til vinterdekka) istedenfor de felgene (hjulkapslene?) som står på bilen på bildene. Bare et lite forslag men hvis han ikke er ute etter noe bedre utseende på bilen så er det jo bare å ha det sånn... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Takk for rådet, men jeg kommer nok ikke til å legge penger i styling etc Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Denne har gått litt lengre og har mindre motor, men var jo 10 000 rimeligere! I tillegg "garanteres" det jo mot rust og mangler, men vet ikke hvor mye hjelp det er dersom det blir trøbbel senere. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 1.4 90 HK i en Astra. Noe sier meg at det blir litt mye giring Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Enig. Burde ha 1.6 med over 100 hk, har det selv og det er absolutt en brukbar motor Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 OK. Får håpe han er villig til å gå ned til 40 000. Han skal uansett ha bilen i 14 dager, så da venter han nok og ser om noen er villige til å betale 45 000... Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Uansett da, så er dette et bedre valg. La oss si at du kjøper den til 45k, også har du den til den har gått like langt som den 1.4-literen du så på. Så selger du den til samme pris, 35k - penger spart. Du får mye mer igjen for bilen om du kjøper en som er nyere og har lav km-stand, særlig hvis du følger alle servicer og holder den vedlike Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Om han forventer å tjene penger på bilen er han en idiot. Legg inn ett bud på bilen med passe tidsfrist (døgn eller lignende). Da skal du se at pipa får en annen låt hvis han ikke har hatt noen andre som er int. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå