Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Astra 1.6 16v Sport stv. 1999, 158500 km., kr. 45.000, -

inaktiv000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Godt å høre :D Jeg ble litt betatt, men er usikker på om jeg skal legge så mye i en bil nå. Tror du det er rom for pruting?

Prøv å få den ned til 40. Bare si at du kjøper den med en gang om du får den til 40. Du får jo alltids litt igjen for den om du ikke skal ha den i mange år.

Edit: Du kan jo alltids kjøpe deg en sedan utgave av den om du ikke trenger stv.

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Oi, skal prøvekjøre i morgen og føler jeg trenger litt mer tenking og research... Hehe fikk jobbtilbud for våren i dag, og hadde tenkt å skaffe meg bil dersom det gikk i boks.

Hvordan vil du beskrive typisk bruk av bilen? Jeg er ingen racerkjører, blir nok mer brukt til å kjøre til marka, trening, div. aktiviteter og for frihetsfølelsen. Kommer heller ikke til å kjøre daglig.

edit: og er den dyr i drift? Den ser jo ut til å ha brukbar motor.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Oi, skal prøvekjøre i morgen og føler jeg trenger litt mer tenking og research... Hehe fikk jobbtilbud for våren i dag, og hadde tenkt å skaffe meg bil dersom det gikk i boks.

Hvordan vil du beskrive typisk bruk av bilen? Jeg er ingen racerkjører, blir nok mer brukt til å kjøre til marka, trening, div. aktiviteter og for frihetsfølelsen. Kommer heller ikke til å kjøre daglig.

edit: og er den dyr i drift? Den ser jo ut til å ha brukbar motor.

Ang. forbruk, så vil jeg tippe den kan bruke en del ved litt tung last e.l.

Er jo liten motor på en mellomstor stasjonsvogn. Så mye start og stopp etc. kan jo dra opp forbruk til literen. Men jevn langkjøring, der tipper jeg denne fyker under 0.7.

Lenke til kommentar

Er jo ganske liten motor det der da, tipper den går under 0,7 på litern ved pen kjøring, til sammenligning kjørte vi med vår 94mod passat stasjonsvogn på 0,7-0,8. Og det er en 2 liter og den er jo eldre så... Stasjonsvogn det også, så ca lik størrelse. Men selv bruker jeg jo nesten litern på mila med poloen min, så har mye med sjåføren og gjøre også. :)

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Litt teit og begynne å sette på utstyr som fort koster 50% av det bilen er verd.

Du burde få den for 40 000 iallfall, ikke noe mer. Hvordan i heiteste mener han at litt nyere vinterdekk skulle bli verd 7000kr mer? Antar at med litt arbeid med lakken er at han har flekket i litt her og der, det er ikke verd en krone.

Lenke til kommentar
Litt teit og begynne å sette på utstyr som fort koster 50% av det bilen er verd.

Du burde få den for 40 000 iallfall, ikke noe mer. Hvordan i heiteste mener han at litt nyere vinterdekk skulle bli verd 7000kr mer? Antar at med litt arbeid med lakken er at han har flekket i litt her og der, det er ikke verd en krone.

Neida, men trenger ikke gjøre mer enn å bare kjøpe noen nye felger i samme størrelse,

som koster kanskje 3000 (det betalte hvertfall jeg for noen stilige felger til vinterdekka)

istedenfor de felgene (hjulkapslene?) som står på bilen på bildene. Bare et lite forslag men

hvis han ikke er ute etter noe bedre utseende på bilen så er det jo bare å ha det sånn...

Lenke til kommentar

Uansett da, så er dette et bedre valg. La oss si at du kjøper den til 45k,

også har du den til den har gått like langt som den 1.4-literen du så på.

Så selger du den til samme pris, 35k - penger spart. Du får mye mer

igjen for bilen om du kjøper en som er nyere og har lav km-stand,

særlig hvis du følger alle servicer og holder den vedlike :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...