Dan Hansen Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Har en slik inne for oppdatering nå - men den aksepterer overhodet ikke noe annet enn den RAM som fulgte originalt med maskinen (hvilket selvfølgelig er original IBM-RAM) Er dette en "sær" maskin som det kanskje ikke er lønnsomt å gjøre noe med overhodet? Hadde vært ønskelig med mer enn 128MB RAM (2x64MB) Den har ellers en 800MHz PIII CPU og 8GB HDD. ::Dan Lenke til kommentar
It's me Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Ferdige pc'er er gjerne ganske sære. Uannsett så er ikke den maskinen veldig mye å ta vare på. Ville nok heller oppgradert skikkelig, med nytt hk, cpu, ram og annet som trengs å skifte ut. Kabinett, psu, cd-rom, dvd-rom, tastatur, mus og skjerm kan du alltids ta vare på, men selv ville jeg kjøpt det meste av det nytt. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Når jeg satt hos den forrige kunden og jobba, foreslo jeg at de skulle prøve å kjøpe inn Apacer-brikker til sine Compaq-maskiner i stede Compaq-sær-RAM. Fungerte fint det. Jeg har prøvd Apacer på en litt eldre IBM også (300PL), men det ville den ikke ha. Du kan spørre noen kjenner som har merke-RAM om å få prøve det i maskinen din. Ellers har Kingston kompatibel RAM antagelig Lenke til kommentar
olerype Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Har en slik inne for oppdatering nå - men den aksepterer overhodet ikke noe annet enn den RAM som fulgte originalt med maskinen (hvilket selvfølgelig er original IBM-RAM) Er dette en "sær" maskin som det kanskje ikke er lønnsomt å gjøre noe med overhodet? Hadde vært ønskelig med mer enn 128MB RAM (2x64MB) Den har ellers en 800MHz PIII CPU og 8GB HDD. ::Dan Jeg har selv hatt en IBM Netvista PIII 800 (6840CAG), hvor det ikke var store problemer med oppgraderinger. Men maskinene er som regel litt kresne,- den originale 128MB IBM hadde i mitt tilfelle opphav fra Mosel,- og da jeg oppgraderte den med ytterligere 256MB brukte jeg en Apacer-brikke. Dette fungerte feilfritt. Den var imidlertid ikke særlig glad i en miks av minnebrikker med forskjellige frekvenser,- startet riktignok opp, men ofte med feilmeldinger. Tipset blir derfor å kjøpe seg kvalitetsbrikker med lik frekvens. Husk å sjekk hvor store minne-moduler du kan bruke,- min kunne maksimalt ha 2*256MB brikker. Ellers hadde jeg ingen problemer med oppgraderinger mht. på disker/drev/kort etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå