BoRsE Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Hmm betyr det at om jeg kjøper et Windows 7 proffesional Fullversion så kan jeg installere det på flere maskiner i huset. Jeg hadde nemlig tenkt å fikse en billig pc for min lillebror så vi kunne spille online sammen. Men om de 2 maskinene ikke kan være pålogget internett samtidig blir det jo liten vits om det ikke funker. Da går jeg heller for en windows 7 proff. OEM kun til min nye maskin. Før jeg står med handlevognen i kassa, har jeg noen få spørsmål før julekosen er ordnet: 1. Hvis jeg ved senere annledning putter enda et radeon 5870 kort i denne pcn vil det ha et stort utbytte uten at jeg må oppgradere med ytterlige komponenter? Jeg sjekket for eksempel opp psu kalkulatoren til asus og det stod minimum 850W med 2 slike kort... vurderer derfor å kjøpe en 850W isteden for 750W... skulle jo helst hatt en 1000W men har ikke råd pga dobbelt kostnad.... men blir 850W i det minste laget for 2 slike kort likevell? Hva slags utbytte er det ved å ha 2 GFX kort framfor et? er dette kun for flere skjermer? er litt blank på dette feltet. 2. Hva er SSD (for OS og applikasjoner) som trådstarter nevner? hva krever dette av ekstra PSU kraft / utstyr og hvor mye koster dette? Er det nødvendig? 3. Jeg har lest litt rundt om dette asus hovedkortet, det ser veldig bra ut for prisen. De fleste virker fornøyde. Vil det støtte alt som er satt opp på listen? Eller er det værdt å putte mer penger inn et med flere muligheter? Takker for besvarte spørsmål og god hjelp! Nå blir det snart super gamer pc i heimen Endret 16. november 2009 av BoRsE Lenke til kommentar
vannreven Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Har nå landet på bestilling av BenQ G2411HD og HD5870 ASUS Radeon, altså en oppgradering av mitt opprinnelige budsjett med tanke på skjermkort, så langt OK. Har i tankene også en prosessorkjøler for i5 for overklokking. Min første tanke er Noctua U12P. Er det flere andre gode innspill på andre egnete kjølere til denne jobben? Det må passe et Antec 1200-kabinett, som jeg tror bør være stort nok for de fleste formål. Men dette er mitt første hjemmebygg, så jeg er ikke sikker. Uansett etter mer enn fem år med kun bærbare PC-er i heimen er jeg klar for å bygge en skikkelig gamer PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå