Plecto Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 CW anbefaler minst 100 watt per kanal i 8 ohm til disse høyttalerne, mens din forsterker "bare" gir 2 x 100 watt i 6 ohm. Da igjen blir fort begrepet "watt" meningsløst hvis man ikke kjenner forsterker produsenten og modellen. CW vil nok anbefale en forsterker av en viss styrke nettopp for å kunne drive høytalerne til det nivået som CW vil. Jeg vil fortsatt tro at du vil få mer og bedre lyd med 12" og da har du i tilegg muligheten til å oppgradere forsterkeren din i framtiden for å få enda mer ut av høytalerne. At du vil få dypere og mer bass ut av 12" er det ingen tvil om. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Kenwood er dessverre best på frysere og kjøleskap. Den forsterkeren greier ikke å gi ut 2x100 watt på en god dag engang. Kjør på med lettdrevne høyttalere, ikke noe effektsluk som CV. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Kenwood er dessverre best på frysere og kjøleskap. Den forsterkeren greier ikke å gi ut 2x100 watt på en god dag engang. Kjør på med lettdrevne høyttalere, ikke noe effektsluk som CV. meningsløst inlegg. hvis du mener dette, kan du komme med bevis for dette? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ampen trekker 255W fra nettet. Går ut i fra standard A/B forsterkning (mest sannsynlig). Klasse A/B har i praksis maks 65% virkningsgrad (75% teoretisk.), som gir (255*0.65)/2 = ~82 W/chan, i stereo, ut til høyttalerne, mens 35% går opp til fyring av huset. Om det er klasse d forsterkning, så er det rundt 90 % virkningsgrad, og da har du en reell sjans til å pøse ut litt over 100W pr kanal i stereo. bevis på formler kan du selv sjekke på wiki. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 jaja. då har du komt med beskrivelse av forsterker. hvilke høytalere fungerer BRA til denne forsterkern? eg vil betale minstr mulig å ha best mulig lyd, + trykk i form av bass. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok sett på Klipsch F1. Disse har en veldig god pris for tiden. Også har de høy følsomhet, som igjen gjør at du ikke trenger en strømsterk forsterker. Nå har jeg ikke peiling på hvordan kenwood+klipsch høres ut, men på papiret ser det bra ut Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 bass? dei høytalerene ser ut itl å gi spark lyd, ikkje bass med godt trykk i Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Kjøp deg en sub og noen billige stativhøyttalere, f.eks. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336192 og en XTZ-sub. Da får du trøkk i mellom- og dypbass. Endret 28. november 2009 av Rallare Svensson Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 http://www.bassbrothers.no/display.aspx?me...amp;prodid=1679 fikk godt tilbud, 3990 er det værdt pengene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå