Gå til innhold

Kenwood KRF V7300, men hvilke høytalere?

Anbefalte innlegg

hei, vant budrunde på netthandelen på denne forsterkaren til 2100kr

http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=17579891

og lurer på hvilke høytalere passer greit til. kan for eksempel dette være noe å satse på? :)

http://netthandelen.no/visauksjon.aspx?Auksjonsid=17317029

tenkte også litt på:

http://www.surround.no/product/468643/_Dyn...-Black-PAR.html

Men vinner eg budrunden billig for dei fence høytalerene velger eg dei hvis dei er brukbar.

er ikkje kresen på ekstrem lydkvalitet. vil ha noe som gir god bass å høy musikk ;) blir for d meste brukt til film og party anlegg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, den recieveren ser jo meget bra ut på papiret. Og til en prisen må den nesten uansett være et bra kjøp. Veiledende pris er vel rundt det dobbelte.

Når det gjelder høyttalere har jeg aldri hørt om Fence Audio, og ville sånn sett vært litt skeptisk, men til så lave summer skader det jo ikke å prøve.

Hva er maksprisen din når det gjelder høyttalere? Til sin pris er jo ikke F-6 EX noe dårlig kjøp - de passer bra til den recieveren.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har god erfaring med F6. Den var for et par år siden det beste av det beste i sin prisklasse, men nå har den fått ny leverandør og doblet seg i pris så du får kanskje ikke fult så mye bang for the buck som før, men ikke missforstå, jeg tør fortsatt tippe av disse høytalerene er noe av det beste du får til den prisklassen. De spiller i alle fall helt vanvittig bra, massevis av trykk og de kan dras langt med en fin forsterker. Hvis ikke du finner noen tester eller sammenligninger med de to høytalerene du linket til vil jeg satset fult og helt på F6 (disse finner du masser av på bruktmarkedet også)

Endret av Plecto
Lenke til kommentar

Det skal være bra trøkk i dem iallfall. Hvorvidt de er av "god kvalitet" er det nok mange meninger om og spørs jo hvordan det defineres. CW er kjent for å spille høyt med masse bass, men ikke nødvendigvis for å spille "pent", for å si det veldig enkelt :)

Har du mulighet til å høre høyttalerne før du kjøper er det jo et pluss. Men du blir neppe skuffet, hvis hovedkriteriet ditt er trøkk og bass.

Lenke til kommentar

Hvorvidt forsterkeren din klarer det eller ikke er jeg litt usikker på, men du får jo lyd ut av det uansett. Forsterkeren klarer vel å drive en høytaler til et visst nivå uansett, om forsterkeren din vil drive 8" "lenger" enn 12" tør jeg ikke uttale meg om, men tviler litt på det. Jeg vil tro 12" CV høytalerne vil være en god del kraftigere enn 8". Har ikke hørt CV selv, men jeg vil tippe på at de kan spille høyere, og med dypere og mer bass, men bassen blir kanskje litt mer pompøs framfor 8".

Lenke til kommentar

Som det nevnes over her vil det jo virke, men jeg ville absolutt valgt en forsterker med mer effekt til de 12-tommerne. Ellers blir mye av poenget med å velge 12-tommerne fremover 8-tommerne borte.

CW anbefaler minst 100 watt per kanal i 8 ohm til disse høyttalerne, mens din forsterker "bare" gir 2 x 100 watt i 6 ohm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...