JohnnyRubber Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Hei! En mindre datakyndig venn av meg har klart å rote seg bort på et MSN-virus. Dere kjenner typen der du sender videre en link til alle på MSN-lista osv.. Er det noen kloke hoder her på forumet i dag som kan hjelpe? Linken som blir sendt er: LMAGESHACK Hvordan kan jeg fjerne dette? EDIT: Linken ble fjernet under oppmoding fra andre brukere. Endret 11. november 2009 av .:McLovin:. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Vanligvis holder det å bytte MSN passord? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 1. FJERN linken (vertfall ikke gjør den klikkbar) 2. gjør som kjetilkl sier. 3. ellers følger du guiden som er linket øverst i signaturen min :-) Lenke til kommentar
JohnnyRubber Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 @Submit: Skifte passord funker nok ikke, siden MSN-virusene har blitt en god del mer avansert enn de en gang var Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Kjør en hurtig skann med siste versjon av Malwarebyte anti-malware. Det burde gjøre susen. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 @Submit: Skifte passord funker nok ikke, siden MSN-virusene har blitt en god del mer avansert enn de en gang var Men vi veit jo ikke om dette er et programm på dataen din som sender den når du chatter eller en som logger seg inn på brukern og sender rundt uten at du merker det :-) VELDIG ofte funker det og skifte passord ;-)' men da får du kjøre igjennom guiden Lenke til kommentar
JohnnyRubber Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Takk for svar. Submit; skifte passord er prøvd. Det var forøvrig det jeg mente. Thomas; anti-malware var noe av det første som var prøvd, og det fungerer desverre heller ikke Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Linken du sendte fører til nedlasting av en orm. Forsøk å kjøre Malwarebytes igjen (oppdater). Deretter kjører du combofix (se veiledningen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå