Gå til innhold

Zennien Maks oppdateringer

Zennien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor kjører du så mange sett på biceps? om håp om at den skal bli større? Her går det fra vondt til verre.

Tviler ikke på at du kjører biceps curls flere ganger i uken.

Jaha, kor tar du den kunnskapen frå?

TS sei hverken kor mykje vekt eller kor mange reps han tar.

TS: Garanterar betre framgangd ersom du tar med fleire baseøvelser i programmet ditt. Du trene core også ellers kjem du til å slite seinare.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjører han 5 sett på en av de minste musklene?

Tviler ikke på at han er oppe i 8-12 reps fasen. Og dette er snakk om den minste muskelen, ok med 5 sett på bryst eller rygg.. Men drøyer den litt ut ved å ta 5 sett på biceps.

Faktisk de som har størst biceps trener den ikke. Da tenker jeg på power lifters som bare tar mark, benk og bøy.

HValder. Tror ikke det er så vanskelig å tenke seg til det. Du må vel ikke ha en 14 åring til å si det til deg?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Hvorfor kjører du så mange sett på biceps? om håp om at den skal bli større? Her går det fra vondt til verre.

Tviler ikke på at du kjører biceps curls flere ganger i uken.

Jaha, kor tar du den kunnskapen frå?

TS sei hverken kor mykje vekt eller kor mange reps han tar.

TS: Garanterar betre framgangd ersom du tar med fleire baseøvelser i programmet ditt. Du trene core også ellers kjem du til å slite seinare.

Pjus : Ja har vel bra nok fremgang syntes jeg. Jeg trener Bicep 2 ganger i uken, med en snitt økning på armene mine på 0.3-0.4 milimeter i månden. Vil si det funker greit for meg.

Tok markløft i dag, har ikke gjort det på kanskje 1 år. 100 kgx8 gikk ganske greit, bare varmet opp lett med 60, så tok jeg 1 serie med 100 bare for å sjekke hvor jeg ligger. Trente ikke rygg i dag, tok det helt random etter skulderpresset.

Trener rygg blir det som regel roing, nedtrekk, og pullups, men blir vel Markløft 1 gang i uka nå også.

Endret av Zennien
Lenke til kommentar
Hvorfor kjører han 5 sett på en av de minste musklene?

Tviler ikke på at han er oppe i 8-12 reps fasen. Og dette er snakk om den minste muskelen, ok med 5 sett på bryst eller rygg.. Men drøyer den litt ut ved å ta 5 sett på biceps.

Faktisk de som har størst biceps trener den ikke. Da tenker jeg på power lifters som bare tar mark, benk og bøy.

HValder. Tror ikke det er så vanskelig å tenke seg til det. Du må vel ikke ha en 14 åring til å si det til deg?

Stor i kjeften du har blitt da.

Dei som har størst biceps trener biceps, men det er for folk som er opptatt av å ha nettopp ein stor biceps.

Folk som trener styrkeløft trener også biceps dersom det er nødvendig, dersom du kjem opp i høgare vektklasser nokon gong vil du innsjå at det er nødvendig å trene støttemuskulatur også.

TS: mageøvelser?

Lenke til kommentar

TS : Trådstarter, regner med at det betyr trådstarter

Hvis du mener meg, så trener jeg ikke så mye mage, blir vel kanskje mage 2 ganger i uka, har ett program som tar ca 10 min å fullføre, bare for å trene litt mage

Da har jeg hørt det også, de som ikke trener biceps har størst. trenger vel egentlig ikke å kommentere noe videre på den.

Endret av Zennien
Lenke til kommentar

Hvis du mener meg, så trener jeg ikke så mye mage, blir vel kanskje mage 2 ganger i uka, har ett program som tar ca 10 min å fullføre, bare for å trene litt mage

Da har jeg hørt det også, de som ikke trener biceps har størst. trenger vel egentlig ikke å kommentere noe videre på den.

Det han kanskje mener med biceps uttalelsen er at ved å kjøre ryggøvelser (spess nedtrekk-øvelser og chins/pull ups) så bruker man biceps veldig mye og det da blir unødvendig å kjøre masse isolasjonsøvelser i tillegg...Jeg har akkurat kjørt 12 uker med Stronglift 5x5 programmet og har uten tvil fått større armer uten å ha kjørt en eneste bi eller triceps øvelse på over 3 måneder...

Lenke til kommentar

Det han kanskje mener med biceps uttalelsen er at ved å kjøre ryggøvelser (spess nedtrekk-øvelser og chins/pull ups) så bruker man biceps veldig mye og det da blir unødvendig å kjøre masse isolasjonsøvelser i tillegg...Jeg har akkurat kjørt 12 uker med Stronglift 5x5 programmet og har uten tvil fått større armer uten å ha kjørt en eneste bi eller triceps øvelse på over 3 måneder...

helt klar over det, men nå sa han de som har størst biceps er faktisk de som ikke trener biceps. og det du sier her er bare at man får større armer av å ikke trene biceps som er korrekt, men igjen han sa de som har STØRTS biceps trener det ikke.

nå legger jeg meg

Endret av Zennien
Lenke til kommentar

helt klar over det, men nå sa han de som har størst biceps er faktisk de som ikke trener biceps. og det du sier her er bare at man får større armer av å ikke trene biceps som er korrekt, men igjen han sa de som har STØRTS biceps trener det ikke.

nå legger jeg meg

Sier ikke at det er det eneste som er korrekt, men et treningsprogram som har et bra ryggprogram trenger ikke 3-4 bicepsøvelser med 9-12 sett for en så liten muskel....størrelse kommer fra basisøvelser...ha det som første prioritet og supplementer med isolasjonsøvelser...ikke motsatt vei..

Lenke til kommentar

oppdaterer første post :)

Var det 30 november og Maks tester har blitt tatt

Benk: 60x5, 80x2 , 100x1, 110x1, 95x6x5x4

110 kg gikk veldig lett og greit. Hadde veldig lyst til å prøve 112.5 kg men bare tenkte at jeg tester meg om 2 uker igjen.

Skal teste meg den 14 decemeber igjen målet er jo helt klart 115. Med tanke på hvor greit og enkelt 110 gikk i dag, skal jeg nok klare 115

Skråbenk m stang: 70x8x7x6

Tricep pushdown

Fliesmaskin

Føler meg veldig sterk om dagen, synd at jeg ikke fikk testet ordentlig i dag!

Lenke til kommentar

Bryst og Triceps i dag

Benkpress : 97.5 x 6x5x4 og så 90x7 på siste

Skråbenk m stang: 72.5x8x6x6x5

Flies maskin 80x8x8x7x6

Dips: 3xmax

Tricep pushdown : 3x

Veldig bra trening stor fornøyd med å øke opp til 97.5kg i serier nå

og økt i skråbenk med 2.5 kilo

Dagene er veldig bra om dagen !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...