Gå til innhold

Zennien Maks oppdateringer

Zennien

Anbefalte innlegg

Lager denne tråden for meg selv, og dere andre som er interisserte å følge med på min progeresjon.

Alder: 18

Vekt: 90

Høyde: 191

Har trent vekter i ca 2 år, men maks 1 år og et par månder sammenhengende, har hatt litt for mange tullete pauser i løpet av denne tiden.

Men i starten av September bestemte jeg meg å virkelig bli stor og sterk. Har skrevet ned resultatene mine på Ipod touchen min, og vil skrive ned de gamle resultatene, samtidg som de vil bli oppdatert med nye etterhvert. Skriver bare resultatene på den mest sentrale øveslen for den kroppsdelen. Bare for å gi dere et greit overblikk.

Benk : 1 September 2009 - 92.5x1

1 Oktober 2009 - 100kgx1

1 November 2009 - 105kgx1

11 November 2009 - 107.5kgx1

30 November 2009 - 110kgx1 (Enkelt blir ordentlig maks 14 december)

14 December 2009 -

Besteme meg for å skrive denne loggen ganske spontant i dag. Så tok maks løft i dag også for å sjekke hvor jeg ligger i løypa.

Økningen virker kanskje veldig drastisk på denne tiden, men før sommerferien løftet jeg 100kg, så tok ikke lange tiden før jeg var tilbake der igjen.

Skulderpress Hantler : 1 September 2009 - 22kgx 6x5x5x4

1 Oktober 2009 - 22kgx 11x9x8x7

1 November 2009 - 24kgx 9x7x6x5

11 November 2009 - 24kgx 10x8x7x7

Dips: 1. September 2009 - Max = 6 ( Trener ikke dips så ofte, økningen kommer av styrke i triceps trening og bryst)

1 Oktober 2009 - Max= 11

1 November 2009 - Max = 16

Litt mer om trening min, Jeg trener Skuldre, Rygg, Triceps, Biceps, Bryst

Vet jeg ikke trener noe ben, men er egentlig fordi ben styrken min er ganske grei, eller ok, Klarer 110 i knebøy, tar knebøy 1 gang i månden og kanskje litt oftere for å holde meg der jeg er, men akkurat nå er det bare overkropp som er main focus på treningen min.

Denne loggen er mere for meg selv, sånn at jeg har det veldig lett tilgjengelig for å sjekke hva jeg tok per dags dato. Men for dere som vil Følge med, er det bare å følge med ! :) Det vil bli oppdateringer, korte oppdateringen med hvordan formen er, og hvordan treningene har godt. Og Regelmessige maks oppdateringer i starten av vær månden !

Målene mine til Nyttår 2009

31 December: Benk - 115kgx1

Skulderpress m hantler : 26x9x8x7x6

Dips - 20-22 max

Mål Sommerferien 2010:

1 Juni: Benk - 130kg

Skulderpress m hantler : 30x9x8x7x6

Dips - 30-35

Endret av Zennien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kjem til å få betre progresjon over heile kroppen dersom du inkluderar markløft og knebøy i opplegget ditt.

Uansett er det ingen grunn til å ikkje trene bein, tatt i betraktning kor mykje du tar i benk vil eg sei at du tar lite i knebøy.

Trener:

Mandag: Bryst, Triceps

Tirsdag: Rygg, skuldre, Biceps

Onsdag

Tordag: Bryst, Triceps

Fredag: Rygg, Skuldre, Biceps

Har planer om å putte inn markløft , og andre diverse øvelser på onsdag, for å få kroppen til produsere enda mere testosteron med en hard markløfts trening, for å evt øke litt fortere i andre øvelser.

Men holder meg borte fra knebøy osv, akkurat nå holder det med 2 øvelser som er veldig sentrale for å prodosuere øke nivået på testosteron nivået i kroppen :)

Lenke til kommentar

12. November i dag.

Fått Kreatin i posten i dag. Har tatt i pause fra kreatin i overkant av 30 dage nå

Blir veldig deilig å starte med kreatin igjen, og helle på med proteinpulver værdag.

Perioden fram til nyttår blir det mye spising, protein og kreatin for å øke fort og bra.

Kan bare skrive ned treningen i dag

Benk: 95kg x6x5x4x4

Skråbenk Hantler : 30kg x10x8x7x6

Flies i maskin: 70 x10x9x9x8

Tricep pushdown: 30 kg x 4 x max

Dips: 3x max

Vanlig bryst, triceps økt for meg.

Veldig bra økt. fornøyd med formen, Forventer bedre resultater til neste Økt :) Blir spennende å teste max 1 December nå, cant wait.

Lenke til kommentar
Vet jeg ikke trener noe ben, men er egentlig fordi ben styrken min er ganske grei, eller ok, Klarer 110 i knebøy, tar knebøy 1 gang i månden og kanskje litt oftere for å holde meg der jeg er, men akkurat nå er det bare overkropp som er main focus på treningen min.

Begynte å le litt der.. Sorry for det. Men bein styrke må man ha. 110kg i knebøy og trent i 2 år, er ikke all verdens. Knebøy og markløft er de to øvelsene som gjør at testeron nivåene i kroppen går til himmels. Husk også at kraften kommer fra beina.

Lenke til kommentar

Begynte å le litt der.. Sorry for det. Men bein styrke må man ha. 110kg i knebøy og trent i 2 år, er ikke all verdens. Knebøy og markløft er de to øvelsene som gjør at testeron nivåene i kroppen går til himmels. Husk også at kraften kommer fra beina.

Har ikke trent i 2 år, for å klare 110 i bøy, har trent det minimalt og bare økt litt og litt. Hvis du leser i første post finner du fort ut av jeg har trent 1 år og noen månder, i løpet av 2 år

leser du enda litt mer finner du at jeg overkropp er fokus. Er bare å lese ordentlig før du alltid skal kommentere

Endret av Zennien
Lenke til kommentar
Pijus har framleis rett da, idiotisk å bare fokusere på overkropp. Som eg allerede har påpeikt vil det auke progresjonene din, men for all del, gjør som du vil.

Han har jo rett, men jeg fokusere på overkropp som er det valget jeg har tatt :) istdenfor for å klage over at jeg ikke tar bein, følg heller med på progresjonen min på overkropp

Kan teste meg selv i markløft i dag sånn at dere som følger med kan få en overstik på denne øvelsen også, hva jeg klarer i serier.

Lenke til kommentar

Du hadde da fått bedre progresjon på overkropp hvis du hadde innkludert bein. Gjor noen stuider på det, orker ikke å finne kilder nå.

For 1 år siden, var det en gutt i følge min treningskamerat som bare gjør knebøy, markløft og litt benkpress.. Han var 17år. Treningskameraten min som var helt ny, viste jo ikke hva knebøy var og utbrøt "Hvorfor gjør du den øvelsen der, tren benkpress i steden for". Men gutten holdt med knebøy og svarte "Jeg skal bli stor". Etter 1 år, sa han at han hadde gått fra 65kg (han var lav og spinkel) til 92kg. Han hadde gjort knebøy hver eneste trening, variert fra høy reps til lav reps. Og overkroppen, WOW må jeg si. Han har aldri likt å trene overkropp sa han, og brystet og skuldrene var han veldig svake i sa han. Men så ut som å ta 150kg på benkpress. Han hadde en personlig trener i en periode, og det var der han fikk knebøy hver trening tipset.

Han sa selv når han begynte å trene klarte han knapt 40kg på benk, etter 1 år klarte han 102kg. Uten å gjøre spes mye benkpress. I knebøy vil han ikke si hvor mye han tar, men treningskamarten min har sett han ta knebøy, og skal si det ikke er noe pussy shit, er godt over 150kg.

Så jeg har troen på at knebøy øker testeron nivåene og du får bedre progresjon av det!

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Du hadde da fått bedre progresjon på overkropp hvis du hadde innkludert bein. Gjor noen stuider på det, orker ikke å finne kilder nå.

For 1 år siden, var det en gutt i følge min treningskamerat som bare gjør knebøy, markløft og litt benkpress.. Han var 17år. Treningskameraten min som var helt ny, viste jo ikke hva knebøy var og utbrøt "Hvorfor gjør du den øvelsen der, tren benkpress i steden for". Men gutten holdt med knebøy og svarte "Jeg skal bli stor". Etter 1 år, sa han at han hadde gått fra 65kg (han var lav og spinkel) til 92kg. Han hadde gjort knebøy hver eneste trening, variert fra høy reps til lav reps. Og overkroppen, WOW må jeg si. Han har aldri likt å trene overkropp sa han, og brystet og skuldrene var han veldig svake i sa han. Men så ut som å ta 150kg på benkpress. Han hadde en personlig trener i en periode, og det var der han fikk knebøy hver trening tipset.

Han sa selv når han begynte å trene klarte han knapt 40kg på benk, etter 1 år klarte han 102kg. Uten å gjøre spes mye benkpress. I knebøy vil han ikke si hvor mye han tar, men treningskamarten min har sett han ta knebøy, og skal si det ikke er noe pussy shit, er godt over 150kg.

Så jeg har troen på at knebøy øker testeron nivåene og du får bedre progresjon av det!

Hehe hørtes veldig bra ut dette da med han gutten :) Jeg vet bein trening er veldig viktig, men jeg er litt lat, og har ikke så stor interesse kan man si av å trene ben, men skal begynne med markløft nå!

Dagen trening gikk bra men veldig kort

Skulderpress m hantler : 24kg x11x9x8x7

Militærpress: 50kg x6x6x5x5

Biceps Curl m stang: 5 set

Hammer Curls: 4 set

Jeg droppet fronthev og side hev, jeg var så sliten. Men bra trening, og det går fremover !

Bestemte meg for å kjøre en ren rygg trening i morgen, vet det er litt dumt med tanke på biceps, men har lyst til å få testet meg i markløft

Lenke til kommentar

Biceps er faktisk en av de minste musklene man trener.. Så hvorfor 9 sett?

Ok med 9 sett på store muskelgrupper som rygg/bryst, men 9 sett på biceps er way to overkill. Skjønner at du har lyst på større biceps, men du kommer ingen vei med å drepe muskelen.

Lenke til kommentar
Biceps er faktisk en av de minste musklene man trener.. Så hvorfor 9 sett?

Ok med 9 sett på store muskelgrupper som rygg/bryst, men 9 sett på biceps er way to overkill. Skjønner at du har lyst på større biceps, men du kommer ingen vei med å drepe muskelen.

Tok bare litt ekstra på biceps i går. Normalt sett tar jeg bare 5 serier med Bicep curl m stang.

Lenke til kommentar

Dagens trening:

Benk: 95kg x7x6x5 - 80kgx10 (For å få ut det siste)

Skråbenk m stang - 60kgx10x9x8x7

Flies i maskin: 70 x10x9x9x8

Tricep pushdown: 30 kg x 4 x max

Dips: 3x max

Veldig bra trening, godt opp i benk, og for første gang i dag tok jeg Skråbenk m stang, litt uvant, men gikk bedre en det jeg hadde forventet, tok ganske lett vekt, for å vende meg til teknikken osv, og ikke pådra meg en unødvendige skade.

Dette ser veldig bra ut, og jeg gleder meg til å teste maks 1 decemeber :)

Lenke til kommentar
Dessverre vil du ikke øke så veldig mye på 1RM i benk hvis du forsetter å gjøre 8-10 reps.. Høye reps er helt elendig! Kjør lave som 3x3 eller 5x5.

Ja, det er sant, men liker å kjøre flere serier på skråbenk, og 7x6x5 i benkpress, det funker, og da får jeg litt " Deff " også, ved å ikke bare kjøre 5x5.

Vil si at det funker for meg :) Klarte 107.5kg i benk 11 november

treningsøkten 7 november (som var før jeg begynte å logge) da tok jeg. 92.5kg x6x5x4, før jeg testet maks 11 november

og i dag 16 novemeber tok jeg 95kgx7x6x5, vil si at det er mere en godt nok

Men for all del jeg ser hva du mener, føler at jeg øker for og bra, og jeg vil forsette å bruke min trenings metode til det sier stopp :)

Endret av Zennien
Lenke til kommentar

Skulder, Bicep trening

Skulderpress m hantler : 24kg x11x9x8x7

Militærpress: 50kg x6x6x5x5

Biceps Curl m stang: 5 set

Fronthev

Sidehev

Fin og helt grei skulder trening, skal øke til 26 kg neste skuldertrening, for å ikke bli stående på 24 kg

Var veldig trøtt og sliten, og ville egentlig bare bli ferdig.

Lenke til kommentar

I dag var det benk trening, og den gikk herligt !

Benk : 95kgx 7x6x5 , 75kgx 16 bare for å kjøre meg helt ut

Skråbenk m stang: 70 kilo x 7x6x6x5

Flies masking 75x 10x10x9x8

Tricep pushdow

Dips: 3xmax

deilig trening, ny rekord i skrå og benk. Ser frem til ny maks test

Deilig å være opplagt om dagen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...