StarG4ZeR Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 jeg tenkte å kjøpe en Western Digital Caviar 160GB IDE ATA-100 7200RPM 8MB cache, men så at Maxtor hadde en helt lik til samme pris bortsett fra at den var ATA-133. Så er det noen grunner til at jeg burde kjøpe WD isteden, eller burde jeg kjøpe en Maxtor? Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Selv har jeg både WD og Maxtor, kjempe bra disker begge 2, men en ATA-133 disk er vel raskere enn en ATA-100 disk? Men opp til deg og bestemme hva du vil ha. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg har Maxtor ATA 133 disker (4 stk.), og er svært fornøyd med disse. Har aldri vært noe krøll............. Har 2 stk. Seagate også - ikke noe tull der heller........ Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Har tenkt på det samma, har hørt mest positivt om WD men maxtor sin er ATA 133 Lenke til kommentar
arne12 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 At Maxtor sin disk har ATA-133 har heller lite å si da ingen av dagens disker klarer å utnytte ATA-100 en gang. WD: Bråkete men raskest Seagate: Stillegående men litt tregere Maxtor: Mellomting både i støy og ytelse Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 At Maxtor sin disk har ATA-133 har heller lite å si da ingen av dagens disker klarer å utnytte ATA-100 en gang. WD: Bråkete men raskest Seagate: Stillegående men litt tregere Maxtor: Mellomting både i støy og ytelse Hvordan er de nye IBm i forhold til dette? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Husk at hovedkortet også må støtte ata-133, ellers er det svakeste ledd i kjeden som bregrenser. Med dagens disker er det ikke grensesnittet som er flaskehalsen. Men det kommer nok. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Tror du blir fornøyd uansett hvilken disk du velger. Forskjellen mellom ATA-100 (teoretisk maks 100MB/sec) og ATA-133 (teoretisk maks 133MB/sec) er lik 0. Som en annen sa er det ikke grensesnittet som er flaskehalsen. Flaskehalsen er leseytelsen til dagens harddisker. Du kommer ikke over 100MB/sec uansett hva du gjør. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 har begge diskene selv her. Begge funker utmerket ingen problemer. Western har gått ut bedre i diverse tester det er det eneste... Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 At Maxtor sin disk har ATA-133 har heller lite å si da ingen av dagens disker klarer å utnytte ATA-100 en gang. WD: Bråkete men raskest Seagate: Stillegående men litt tregere Maxtor: Mellomting både i støy og ytelse med andre ord... Det har ikke såå forbasket mye å si, bare velg ut ifra hva DU syns er viktigst Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Etter hva jeg har hørt så er WD den som lager mest støy.......men samtidig er best mht ytelse....så det er opp til deg om du vil la ytelse gå foran støy Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 en jeg kjenner har hatt problem med sine maxtor disker.. men det vil ikke si att alle er dårlige.... WD har jeg selv 4 disker av.. er fornøyd med alle sammen .. veldi gode disker.. har selv tenkt å kjøpe meg 160 gig, tror kanskje jeg kommer til å velge maxtor da.. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg har 2 Maxtor 200GB og en dusin med Western side 200'er, den forskjellen som er mest fremtredende er hvor varme Maxtor diskene blir i forhold til WD. Maxtorene kan kjappere komme til å trenge aktiv kjøling (kommer jo litt ann på hvordan kabientt du har) så se det litt ann - er ikke sikker på om du får det mer stillegående med Maxtor. Hva hastighet angår så er begge ganske gjevne på leseytelse men Western ser ut til å være endel kjappere (gjennomgående) på skrivesiden. Pålitlighet: Mine eldste disker er fra januar i år - jeg har ikke hatt noe trøbbel med noen av dem, så kvalitet ser ut til å være bra, iallfall på WD som jeg har godt grunnlag for å si noe om. Maxtorer fikk jeg svært billig, derfor ble de kjøpt mens forøvrig kjøper jeg bare Western. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 At Maxtor sin disk har ATA-133 har heller lite å si da ingen av dagens disker klarer å utnytte ATA-100 en gang. WD: Bråkete men raskest Seagate: Stillegående men litt tregere Maxtor: Mellomting både i støy og ytelse Hvordan er de nye IBm i forhold til dette? Ibm ligger tett etter Seagate mht støy, og ligger tett bak WD på ytelse. Les test her http://www.storagereview.com/articles/2002...80AVV207_1.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå