cannibalc Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei, lurte på hvordan jeg kan få en Hpi XL Motor 5.9 in i en Hpi Savage 3.5 , hva trenger jeg å kjøpe nytt og sånnt ? går det ?? eller bare funker den i noen dager?? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Kjøp deg en LRP .28 motor. Det er en veeeeldig god motor men husk at ting som akslinger, girkasse og differ kan bli ødelagt når man setter inn større motor. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Regner med at bilen din har samme drivverk som Savage 25 (uten at jeg er 100% sikker). Jeg satt en RB TM728 motor i min Savage 25... du kan bare kjøpe heavy duty akslinger, diff og stål diffhus med en gang. Dette røyk med en gang. Bevel drevene (de som går inn til diffen) kan også ta kveld, så egentlig bør du bytte alt som overfører kraft til bakhjulene. Men har hørt mye forskjellig om den XL motoren, mest negativt egentlig. Jeg har jo ikke prøvd eller eid en sånn motor så jeg kan vel strengt tatt ikke uttale meg om dette, men hvis du skal ha en motor som er skikkelig og har et bra drag så gå for OS30VG motoren. Den passer rett inn og har et enormt skyv. Regn med å måtte stille girkassen litt med den motoren da den ikke får det samme turtallet som de fleste andre motorene. Du vil mao ikke kunne gire fordi du ikke får nok turtall. Men dette er egentlig en smal sak, iaffal så lenge du har den originale 2-trinns kassen (hvis ikke den er 3-trinns, det vet jo du som har bilen) for da er det noen hull i siden på girkassen som du stikker en umbraco inni og stiller girene. Du trenger ikke å tenke på ny motor uten å kjøpe forsterkede deler, da du uansett vil måtte bytte originaldelene etter 5 min. Hvis du har ca 2500,- så er OS en kanon motor såvidt jeg har fått med meg og hvis du er rik og har 1000,- til så kan du kjøpe RB for de er hysteriske. Min girer til 2 og 3 gir mens framhjulene er på vei opp og så lenge den er i 1 gir så er det meningsløst å gi mer enn halv gass. Kort sagt: GØY! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå