Gå til innhold

feil ved innlogging i windows vista

mihcaoj

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg har kjøpt seg ny pc med windows vista professional(aner ikke om det er norsk eller engelsk da jeg ikke har sett:P) - når ho skal logge seg inn på brukeren sin kommer feilbeskjeden som er noe ala "feil med innloggingen" (hun har i ettertid skrevet feil passord med vilje og får da beskjed om dette).

Hva kan dette være og hvordan kan det fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er bestilt på internett(elprice) - hun har allerede vært logget inn på maskinen, men i dag da hun skulle logge seg inn igjen så fikk hun denne feilmeldingen.

Jeg vet ikke om hun er satt som administrator på maskinen, og det tror jeg ikke hun heller vet. MEN, hun har allerede logget seg inn et par ganger på maskinen så er jo veldig merkelig at denne meldingen skulle komme opp nå.. Er det ikke?

Den fulle og korrekte feilmeldingen er forresten: "mislykket pålogging for user profile service-tjenesten. Brukerprofilen kan ikke lastes inn."

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar

Vel, jeg har ikke vært med henne og sett feilmeldingen, men den står ordrett ovenfor her.. Og jeg går ut i fra at hun vet sitt eget passord ettersom hun har brukt det før og da har det gått greit. Når hun taster det hun mener er det riktige passordet kommer denne feilmeldingen opp, men når hun taster noe hun vet er feil passord kommer det opp en beskjed som sier at det er feil passord.

Er det mulig å starte i sikkerhetsmodus e. l og hoppe forbi passord-greiene?

Lenke til kommentar

Prøv å trykk F8 under oppstart (før Windows loadeskjermen), velg safemode i listen som skal komme opp, og logg inn som Administrator istedefor den vanlige brukeren. Derfra kan man gå til kontrollpanelet og restte / endre passord på hennes bruker. Start så opp på vanlig måte, så skal det fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...