Blåbær Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Relativt nytt språk som prøver å gjøre det enkelt å skrive kode, lik skriptespråk men allikevel ha hastigheten som compilerte språk. Mer info her: http://en.wikipedia.org/wiki/Go_%28programming_language%29 En introvideo fra google: Hello world: package main import "fmt" func main() { fmt.Printf("Hello, World\n") } Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Bra tanke. Bare så synd at språket er støgt som bare juling. Lenke til kommentar
___ Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Bra tanke. Bare så synd at språket er støgt som bare juling. Hva gjør et språk "stygt" i dine øyne? Werner Lenke til kommentar
duckers Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Dersom man dømmer språket etter designet på siden så ... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Den store drømmen for min del, ville vært en fullt ut støtta versjon av vala uten gobject-avhengigheter -- Noen som gidder gi en kort liten norsk forklaring på hva dette med go routines er? Ikke helt sikker på om jeg skjønte det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Det er over alt i It nyhetene. 1. Hjemmeside: http://golang.org/ 2. Video: 3. Relasjon til Chrome: http://www.downloadsquad.com/2009/11/12/ne...ive-high-speed/ Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Litt morsomt at det allerede finnes et programmeringsspråk med nesten samme navn: Go! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Litt morsomt at det allerede finnes et programmeringsspråk med nesten samme navn: Go! Ja du har fullstendig rett. Since the launch of Google's programming language, Go! and Go have become the subject of a naming controversy that is still to be resolved. Lenke til kommentar
___ Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Litt morsomt at det allerede finnes et programmeringsspråk med nesten samme navn: Go! Ja du har fullstendig rett. Since the launch of Google's programming language, Go! and Go have become the subject of a naming controversy that is still to be resolved. Og kjenner vi Google rett så har de allerede satt sitt advokatkorps på saken... Werner Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Språket har blitt public domain, tror ikke google har så mye rettigheter å hente der lengre. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Koselig at det bare fungerer for Linux og Mac OS, for tiden iallefall. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Hvorfor utestenge 90% verdens pc brukere? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det er vel bare i betafasen, det er bare morsomt at støtten kommer først på linux og mac framfor windows. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Er det virkelig et behov for enda et general purpose språk? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Et som har bedre støtte for parallellprogrammering, så vil jeg si ja. Jeg kaster meg på bølgen, og skal lære meg dette språket. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Så da må et helt nytt programmeringsspråk som ikke gir noen nye muligheter eller fordeler fremfor andre språk dannes? Tviler på at dette blir noen bølge å hive seg på. Eneste grunnen til at dette engang blir diskutert er utelukkende fordi Google har utviklet det. Endret 15. november 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det løser en hel del problemer, jeg har sett den google tech talken om dette som varte en time. Se den du og, så kanskje du blir frelst. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Likte forumet til digi.no som diskuterer over språket: http://www.digi.no/php/ny_debatt.php?id=82...#innlegg_587655 Lenke til kommentar
MRN Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Likte forumet til digi.no som diskuterer over språket:http://www.digi.no/php/ny_debatt.php?id=82...#innlegg_587655 "Laster debatt, vennligst vent.." Kjempe... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hvorfor brukes extensions som i D til å definere funksjoner for typer? Det blir vel litt rotete etterhvert... Communication channels virket litt kult da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå