SkoMedHull Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg vurderer å kjøpe meg to stk 40GB SSD(intel gen2), og har planer om å sette disse i RAID 0. Spørsmålet er da hvordan jeg skal sette opp dette RAIDet. Jeg er ikke interessert i å bruke mye penger på dette, men jeg ser i prisguiden at det finnes en del RAID-kontrollere for to disker, til rundt 300 NOK. Spørsmålet er da hvordan vil ytelsen fra en slik RAID-kontroller være sammenliknet med ytelsen fra et softwarebasert RAID? Vil et software-RAID eventuelt stjele mye ressurser fra maskinen ellers? Mvh Håkon Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Bruke software raid du har på hovedkortet. raid kort til den prisen vil bare gjøre diskene treigere. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 RAID kontrolleren på HK og RAID kontrollere til under 2000 kroner er samme sak. Det er fakeRAID, de later som om de er hardware RAID noe de ikke er, de mangler en del viktige saker som egen prosessor og minne for å være hardware RAID. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå