LucarioX Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Heisann. Vurderer å innvestere i en ny PC-skjerm, skal isåfall brukes sammen med PS3 og en bærbar PC. Det jeg lurer på er hvordan det funker å bruke en bærbar PC på en 24" tommer? De fleste skjermene jeg har sett på, har en oppløsning på rundt 1920x1080 pixler, mens min bærbare Acer ikke går høyere enn til 1366x768. Vil dette bety at jeg vil få et veldig dårlig og utstrukket bilde om jeg kobler disse sammen? Kobler jeg den opp til 40" tommeren i stuen funker det helt fint, og bilde blir skarpt og pent. Vil resultatet bli annerledes med en PC-skjerm? Takker for alle svar Endret 11. november 2009 av LucarioX Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Oppløsningen 1366x768 er jo bare det skjermen på din bærbar klarer. Hva skjermkortet eller den integrerte GPUen din klarer er jo en annen sak. Kobler du på en skjerm som klarer 1920x1080 så klarer også bærbaren din å ha den oppløsningen. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Jo, men når jeg kobler den opp til TVen står det fortsatt at oppløsningen er 1366x768, kan det stemme på en 40"? Du tror altså denne maskinen skal kjøre fint på f.eks denne skjermen? Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Vel, om ikke TV'en din er Full-HD, så vil den fysiske oppløsningen på den antakelig være nettopp 1366x768 (selv om semi-HD egentlig er 1280x720), og selv om den skulle være Full-HD, så burde den ikke ha problemer med å vise 720p på en god måte. Du kan derimot prøve å sette opp oppløsningen til 1920x1080 når du har PC'en kobla til TV'en og se hvordan det ser ut. PC'ens skjemkort er ikke sperret til en bestemt oppløsning. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 TVen er full-HD jo, 1080p. Mulig jeg gjør noe feil, hvordan er det jeg setter opp oppløsningen på den ene skjermen da? Bruker Windows 7. Takk for svarene så langt Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 TVen er full-HD jo, 1080p. Mulig jeg gjør noe feil, hvordan er det jeg setter opp oppløsningen på den ene skjermen da? Bruker Windows 7. Takk for svarene så langt Høyreklikk på skrivebordet, velg "Skjerm oppløsning" eller "Screen resolution" avhengig av språk i Windows. Velg skjem nr. 2 og sett opp oppløsninga i rullgardin menyen. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Det jeg prøvde, men funket ikke. Måtte visst gå inn på kontrollpanelet til skjermkortet eller noe. Ble mye klokere nå, her står alt riktig ser det ut som. Takk for hjelpen Noen som kan anbefalle en 24 tommers LED skjerm med HDMI til under 2000kr? Har funnet noen der ute, men litt usikker på hva man burde velge. Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495362 er en super LED skjerm, værdt ekstra kronene- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå