crazyfrog Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei, Har plutselig fått ett problem med skjermkortet mitt. Har 2 røde lys (baksiden) som lyser konstant. Dette skjedde etter installasjon av cpu cooler. alt annet ser ut til og fungere fint men får ikke bilde på skjerm og lysene er på hele tiden. Viften sviver og alt ser topp ut. Fryktelig irriterende i disse modern warefare2 dager. Noen som har peil/forslag ?? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du har husket å koble til 6pin kontakten? Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 hehe....jupp Har koblet den av og tatt ut kortet og satt det inn igjen. Samme problem oppsto. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 D1601 - Over temp protection enabled D1602 - EXT 12V fault Dette er hva de to diodene betyr, så då får du nesten sjekke at kjøleren er skikkelig festet. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har du prøvd å slå av og på igjen datamaskinen? Bare hold inne knappen til den skrur seg av. Dette gjør eg når min ikkje virker. Då pleier den å virke igjen etterpå. Men å gjøre dette ofte er ikkje noko god ide. Såklart har du kanskje prøvd dette allereie:) Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Har prøvd og skru av og på, ingen effekt. Forstår ikke hvorfor skjermkortet skal begynne og tulle etter skifte av cpu kjøler. Kan rett og slett kortet ha tatt kveld ?? funka helt utmerket før jeg skifta cpukjøler. Kan kanskje forsøke og måle 6 pin corden fra psu. Den skal være på 12v ?? Har lite peil på elektronikk og måling men har voltometer Hva innstillinger bør jeg ha og hva verdier skal jeg få ?? Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 bumps Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 til noen andre som muligens skulle ha dette problemet e.l. HIS har sikkert historiens dårligste kundeservice. Sendte mail til dem og fikk svar etter 4 uker. Helt håpløst. Det som var problemet var rett og slett hovedkortet som hadde tatt kveld. Mest sannsynlig noe på strøm (north bridgen) som hadde konket ut. Dette gjorde at spennings verdiene ble helt feil og skjermkort viste en feilmelding som tilsa at det var kaputt Dette til info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå