Vaio Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei. Jeg har tre spørsmål, og ønsker svar fra de som har prøvd dette (alle er velkommen til å svare): Støtter playstation 3 med firmware 3.01 MKV (x264, h264) og AC3? Støtter playstation film-filer med Dobly HD/DTS-HD? Ved spilling av BD-plater, får jeg full Dobly/DTS-HD lyd ut av HDMI? Eller er det redusert kvalitet? Min plan er å kjøpe en PS3 som mediaspiller, har hørt mye god ord om det, men lurer på de overnevnte. Hjertelig! Vaio Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 1: Nei, tror ikke det. Men ps3mediaserver ftw. 2: Sony Computer Entertainment America (SCEA) today announced that the next system software update for PLAYSTATION®3 (PS3™) system, slated for release next week, will add DTS-HD Master Audio™ and DTS-HD High Resolution Audio, enabling consumers to enjoy Blu-ray movies with studio-quality, high-definition audio. Dette kom i april 2008. 3: Ja tror da det, hvorfor det skal bli redusert vet jeg ikke. :o Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 1: Nei, tror ikke det. Men ps3mediaserver ftw. Jeg har lest om det, hvordan virker ps3mediaserver eksakt? Kobler jeg laptop til PS3 med USB? eller må det være gjennom lan? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Du setter ps3en i LAN med en pc som har ps3mediaserver installert.. da kan du streame alt.. HELT HELT fantastisk program som fungerer utmerket bare du har en ok maskin.. dualcore 2,5ghz og oppover er fint. Du får med dette også velge mellom subtitles som er kodet inn i .mkv filene. Anbefales på det varmeste, har hundrevis på hundrevis av timer avspillt i form av filmer og tv serier, dama sitter å streamer 720p av Supernatural fra denne maskinen as we speak btw: filer med DTS-hd blir vel konvertert.. ps3 kan spille av PCM men ikke DTS-HD.. Endret 11. november 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 En PS3 sender DTS HD i full kvalitet. Eneste er at HDMI-kontakten på den gamle PS3 (20/40/60/80GB) ikke støtter bitstream. Dvs at du får full lydkvalitet, men den må sendes som LPCM (det står ikke i displayet på forsterkeren). Den nye PS3 slim støtter sending av DTSHD som bitstream. Husk at kvaliteten på lyden er prikk lik, det er bare at det mangler info i displayet som er forskjellig. Så om det plager deg, må du kjøpe slim. Hvis det ikke er farlig, kan du kjøpe hvem som helst. Skal du spille av mkv, trenger du en PC og PS3mediaServer. Ganske genialt program, men pc'n må ha endel kraft for å klare dekodinga on the fly. Må korrigere sistemann her som snakket om undertekst. Du trenger ikke hardcode subtitles inn i mkv-fila, det holder at det ligger en srt-fil med samme filnavn i samme mappe som filmen selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå