Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gutt med svetteproblemer.

Gjest Svette

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som vet hva som hjelper mot svette under armene?

Jeg er en gutt på 17år og svetter litt mye, selv om jeg bare sitter stille.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare ett lite spørsmål:

Er det to typer av Aluminiumsklorid 25%?

Eller det det samme til dame og mann?

Har den en sterk lukt eller lukter den ingen ting?

Lenke til kommentar

Vel, har ett tips jeg fikk engang, hjelper mot lukta hvertfall og det er å barbere seg under armene pga lukta etterhvert setter seg i håra under armene så da fjerner du en stor del av problemet ved å fjerne hårene.

Trenger ikke være med høvel nødvendigvis....selv bruker jeg bare maskin.

For min del var det mest før da jeg var ekstremt overvektig, nå som jeg er normalvektig har også problemet forsvunnet.

Håper du har funnet hjelp i noen av rådene vi har gitt deg :)

Lenke til kommentar

Jeg må samstemme med de andre her og anbefale Aliminiumsklorid NAF 25%. Etter at jeg begynte på videregående merket jeg en økende tendens til at jeg svettet mye under armene, selv når jeg ikke var fysisk aktiv. Dette var selvsagt svært plagsomt og ikke minst flaut. Ville jo ikke gå rundt å luke ekkelt under armene. Så da prøvde jeg diverse antiperspiranter deriblant Nivea-en som det er reklame for stadig vekk. Fungerte dårlig. Leste en tråd her på forumet hvor de anbefalte Aluminiumsklorid 25%. Den fungerte utrolig bra! Etter første gangs bruk var armhulen tørrere enn på lenge. Bruker nå A25% en gang i uken og merker nesten ikke noe til svetten lenger. Utrolig deilig.

Et tips til bruk. Før du bruker den første gang bør du barbere vekk håret under armene. Det kan hende det bare er en myte, men det sies hvertfall at lukten setter seg i hårene. I tillegg er det langt lettere å påføre antiperspiranten dersom du er bar under armene. La armhulene vile en dag før du så tar på antiperspiranten da det kommer til å svi ekstra godt om du er sår etter barberingen. Den første måneden kan du godt bruke antiperspiranten to ganger i uken for maksimal effekt. Deretter kan du gradvis gå over til å bruke den en gang i uken eller mindre, alt ettersom hvor mye du trenger. Er bare å følge anvisningene på flasken. Det kan også være verdt å nevne at det ikke er nødvendig å rake armhulene hver gang du skal bruke produktet. Så lenge det ikke er mer hår enn at produktet kommer til huden går det fint. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei takk for gode svar!

Testa den men litt etter begynte det å klø noe grusomt. Etter en til to timer så var det litt sviing og skikkelig kløing. orket ikke å ha det mer på så vasket det vekk. Da var jeg veldig rød under armene!

Tror ikke jeg tålte den=(

Lenke til kommentar

Hadde STORE problemer med svetting selv før, men ikke under armene. Mitt problem?

Jeg var overvektig. Veide 125 kg og nå som jeg har gått ned til rundt 100 har jeg INGEN svette problem lenger (svetter selvsagt når jeg er fysisk aktiv).

Hvor høy er du og hvor mye veier du?

Lenke til kommentar

Er klar over at så mye svette er et kjedelig problem, men det å bruke Aluminiumsklorid 25% er skikkelig har lut for kroppen. Effekten er at du faktisk tetter igjen porene, noe som bare forskyver problemet. Hvis man svetter så mye så kan det være et underliggende kroppslig behov som kanskje ikke er så lurt å forhindre.

Du kan prøve å bruke vanlig natron pulver (natriumbikarbonat) under armene, det kan være veldig effektivt på lukt, men det tetter ikke til porene slik som alternativet, og det er i mine øyne en klar fordel.

Fant en video som tar for seg dette i litt detalj og viser hvordan det fungerer:

http://www.highonhealth.org/my-secret-natural-deoderant-tip/

Lenke til kommentar
Hei takk for gode svar!

Testa den men litt etter begynte det å klø noe grusomt. Etter en til to timer så var det litt sviing og skikkelig kløing. orket ikke å ha det mer på så vasket det vekk. Da var jeg veldig rød under armene!

Tror ikke jeg tålte den=(

Svie er heilt normalt. Gjeld berre å bite tenna saman. Ellers bør du ta den på rett før du legg deg. Då kan du sove deg gjennom det (kan sjølvsagt hende at du har litt problem med å sovne viss det svir mykje, men det går over).

Lenke til kommentar
Hadde STORE problemer med svetting selv før, men ikke under armene. Mitt problem?

Jeg var overvektig. Veide 125 kg og nå som jeg har gått ned til rundt 100 har jeg INGEN svette problem lenger (svetter selvsagt når jeg er fysisk aktiv).

Hvor høy er du og hvor mye veier du?

Veier 78-80KG er Ca 1.70 tror jeg=)

...Ellers bør du ta den på rett før du legg deg. Då kan du sove deg gjennom det (kan sjølvsagt hende at du har litt problem med å sovne viss det svir mykje, men det går over).

Tok den på før jeg lagg meg... Men sovet ikke noe på de to timene. Var helt forferdelig!

Lenke til kommentar

Du må passe på at du er helt tørr under armene før du tar det på.

Jeg har ikke selv hatt sånn veldig store problemer med mye svette under armene, men kjøpte produktet likevel og må si det er ganske herlig å ikke ha en dråpe svette under armene. Kan gjerne bruke en t-skjorte et par dager nå uten at den begynner å lukte noe annet enn min egen parfyme.

Lenke til kommentar
Du må passe på at du er helt tørr under armene før du tar det på

Ja var helt tørr.

Men tror grunnen til at jeg ikke tålte den er at jeg har en veldig sensitiv kropp. Får veldig lett eksem. Tenkte jo ikke på at den kansje var litt sterk for kroppen når jeg kjøpte den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...