Kimelimm Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Heisann! Jeg har en ting på ferde her. Jeg er overvektig(nothing to hide), og jeg har alltid hatt lyst til å trene. Saken er den at JEG kommer ikke igang, alene iallefall. Jeg har også lyst til å drive med kampsport, men derav dårlig selvtillitt og negativ tankegang, så klarer jeg dog ikke starte der heller. Jeg har også hatt tilfeller der jeg får ut aggresjon og depresjon via å slå noe. Dog slår jeg i andre ting som jeg IKKE bør slå i, som foreks vegger(Murvegger), dører, og sånne ting. DEtte er ikke ofte, men det er jo noe som skjer hvis alt baller på seg. Dermed kom jeg på tanken; Boksesekk! Det er jo 3 i 1, det er jo 1. Noe jeg KAN slå uten å ødelegge noe. 2. Noe som trener presisjon om jeg skulle ha nød for å slå en gang. (ikke akuratt noe mål.) 3. Det er jo trening i seg selv. Dermed har jeg følgende spørsmål: 1. KAN det regnes som god trening? Kan man gå ned i vekt / bli sterkere hvis man står... La oss si en time hver dag og slår på en sånn en? (eksempel). 2. Er det noe å satse på? 3. Hva slags type sekker er anbefalt? Har hørt det er forskjellige vekt-klasser på sånne boksesekker. Håper at noen kan svare på mine spørsmål. Ha ellers en flott dag! Kim. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Boksing er VELDIG god trening for omtrent hele kroppen, så det er virkelig noe å satse på. Det absolutt beste hadde jo hvert å finne deg en klubb, å fått prøvd deg litt i ringen, og få veiledning fra en kompetent person for hvordan du skal slå, og dekke deg. Men en boksesekk er fortsatt god trening, for både armer, skuldre, rygg og mage. Hvis du starter litt for deg selv på boksesekken, så er det en fin begynnelse, så kan du eventuelt stikke innom en klubb etter at du har fått deg litt øvelse Generelt sett så er det også et veldig godt miljø i bokseklubbene. Som du selv sa så trener du presisjon (eller koordinasjon) mens du bokser på sekken, og du trener selvfølgelig også styrke og utholdenhet. Du kommer til å finne det uhyre slitsomt å slå på sekk i starten, og det blir nok ikke mange minuttene du holder ut av gangen. Men, trening gjør mester Uansett så ønsker jeg deg lykke til Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Heisann! Tusen takk for svar, testa en boksesekk på skolen her om dagen. (Måtte også henge den opp i taket, et høyt tak, dæven de veier de sekkene... ) og merket jeg ble fort sliten av å slå på dem. Jeg hadde ikke sekkhansker, så endte med et par "brennmerker" og lilla knoker, var forsåvidt alene... Men tusen takk for svar! Er en klubb rett borti her : ) Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Anbefaler lær framfor syntetisk stoff, dei er dyrare, men bedre å slå på (imo). Kor tung den skal vere avhenger av kor tung og sterk du er. Den kan generelt ikkje bli for tung, men det er viktig å unngå at den er så lett at den bevegar seg for mykje. Prøv forskjellige vekter i butikken dersom du har moglegheit til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå