int20h Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Nett-PC-salget i Kina gjør Intels Atom-prosessor enda mer populær og Intel vokser seg større. Les mer Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ikkje noko resultat frå finanskrisen. Heller eit resultat av at me nådde eit punkt der mer ytelse rett og slett ikkje var nødvendig for 50-60% av verdens pc brukere. Grunnen til at mange kjøper ny pc er riktignok at den gamle blir treig. Grunnen til det igjen er ikkje at bruksmønsteret har endret seg, det er nesten alltid spyware og mange bakgrunnsprosseser som gjer dette. Hadde det vert meir brukervennlig å reinstalere operativsystemet ville svært mange sluppet å kjøpe inn ny pc. Dette er faktisk viktigere å gjøre enn å berre hive inn mer og mer prossesorkraft. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 "Vi venter fortsatt på mer informasjon om AMDs 12-kjerne-prosessor som kan snu trenden tidlig i 2010." ARGH, hvem kjøper 12 kjerner cpu i 2010 utenom de som driver servere og tung video redigering eller lignende? Å ha ytelsestronen skulle ikke bety noe for hvem som har størst markedsandel. Best ytelse per krone og best ytelse per watt er mer avgjørende i mitt valg av prosessor hvertfall. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 OMA: Det er vist snakk om økonomien i selskapene, ikke markedsandeler, ytelse, watt osv. Dermed blir det helt greit å snakke om alt fra Atom-prosessoren til de råeste serverprosessorene i en og samme artikkel. Det er liten tvil om at Intel tjener fett på Atom-prosessorene siden de er ultra-billige å produsere og de dermed får høye marginer (prosent/stk) til tross for relativt lav utsalgspris. AMDs 12-kjerner blir neppe så billige at det gjør noe, men de gir nok likevel bra inntjening. (Høy margin målt i dollar/stk) 12-kjernen kan også være med på å endre det psykologiske inntrykket, holdninger og pressedekning slik at det drar opp salget i andre segmenter hos AMD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå