Ar2 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg vurderer og kjøpe meg et nytt kamera. Jeg har brukt digitalkamera siden 1996, og regner meg som en vanlig erfaren bruker. Jeg er ute etter et kamera som er lite av format, men kraftig i bildekvalitet og funksjoner. Jeg vil også ha et kamera til å filme små snutter med. Kameraet jeg har i dag (Kodak DC 280) er for dårlig på situasjoner med lite lys. Samsung Digimax V4 bruker SD format til å lagre bilder på. Jeg kjenner ikke dette formatet så godt, noen erfaringer? Jeg er ikke låst på Canon eller Samsung, hvis noen har andre anbefalinger er fint. Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Faktisk hadde jeg selv Kodak DC 280 tidliger jeg også. Tok kvelden i påsken så har kjøpt meg nytt. Valget falt på Ixus 400 ettersom dette også bruker CF-kort. 128mb kortet mitt blir derfor ikke liggende i en skuff og ikke brukt. Autofokusen til Ixus400 er noe treg. Ikke noe jeg ergrer meg over men som jeg legger merke til i noen tilfeller. Skulle også gjerne hatt manuell instilling av lukkertid mindre enn 1 sekund. Men kvaliteten på bildene er meget bra. Også imponert over video-resultatene. Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 nokon som har erfaringar med ixus400? Eg har eit for øyeblikket, men er kanskje ikkje den beste til å finne ut om det er bra eller mindre bra, nokon tips til ting eg bør teste? For eks. motiv som er krevende for eit digitalkamera? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå