Gå til innhold

[Løst]PS3 levert inn hos SIBA - For lang reperasjonstid


RunarL

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke vært så sikker på at Stinger er den kundebehandleren du faktisk snakket med. Måten han legger det frem på kan like gjerne bære preg av at han har fått historien gjenfortalt av en annen person (sannsynligvis kundebehandleren). Det kan kanskje forklare Stinger sin uvitenhet om fkjloven, men ikke personangrepet eller den dårlige behandlingen trådstarter har opplevd.

 

Nja, hvorfor har han skrevet dette da?:

 

Viss det er Siba Kvadrat det er snakk om, så kom gjerne innom ein tur. Skal hjelpe deg så godt eg kan. Bare spør etter serviceansvarlig! :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte inn min 60gb ps3 for 2 uker siden, og fikk melding i dag at den var ferdig på service og tilbake i butikken nå, med samme problem som deg at den stoppa å lese blueray cder.. ville klagd VELDIG på siba.. jeg hadde det via elprice, og har hatt ps3en på service før også, og tok 2 uker da også...

Lenke til kommentar
Åpnet PS3 Idag og fant ut at kundebehandleren har tatt ut absolutt alt fra eksen, det var kun PS3 som lå oppi. Dvs til og med brosjyren var tatt bort.. :nei:

 

Hva har Siba på å tape med å la brosjyre oppi?

Haha, typsik tegn på en dritt av en kundebehandler!!

Lenke til kommentar
Åpnet PS3 Idag og fant ut at kundebehandleren har tatt ut absolutt alt fra eksen, det var kun PS3 som lå oppi. Dvs til og med brosjyren var tatt bort.. :nei:

 

Hva har Siba på å tape med å la brosjyre oppi?

Men du hadde sendt med alt av utstyr med den du leverte inn?

 

I såfall har Siba enten misforstått. Trodd at du hadde alt tilbehøret fra den gamle liggende hjemme, eller utlevert en swap-enhet og glemt å sjekke om alt innholdet var med. Dette kan være en helt ærlig misforståelse, så ta det pent opp med hvem det nå enn er du møter når du tar det opp med butikken, så tipper jeg det løser seg raskt.

Lenke til kommentar
Åpnet PS3 Idag og fant ut at kundebehandleren har tatt ut absolutt alt fra eksen, det var kun PS3 som lå oppi. Dvs til og med brosjyren var tatt bort.. :nei:

 

Hva har Siba på å tape med å la brosjyre oppi?

Men du hadde sendt med alt av utstyr med den du leverte inn?

 

I såfall har Siba enten misforstått. Trodd at du hadde alt tilbehøret fra den gamle liggende hjemme, eller utlevert en swap-enhet og glemt å sjekke om alt innholdet var med. Dette kan være en helt ærlig misforståelse, så ta det pent opp med hvem det nå enn er du møter når du tar det opp med butikken, så tipper jeg det løser seg raskt.

 

hm - blir ikke det vanskelig hvis han er erklært uønsket i butikken?

Lenke til kommentar
De kan, med retten på sin side, nekte han å handle i butikken. Men de kan ikke på noen måte nekte han å komme inn i butikken når han har en sak som butikken er pliktig til å rydde opp i.

Håper ikke det er vanlig for Siba sine foretninger å nekte kunder å handle fordi de har stått på sin rett.....

Lenke til kommentar

Ikke uvanlig at noen butikker nekter kunder å handle hos dem etter at de har hevdet sine rettigheter. Netshop nektet jo kunder som hadde levert skjermer med pixelfeil på angrerett å handle, de sperret av kontoen deres.

 

Edit:

 

De kan, med retten på sin side, nekte han å handle i butikken. Men de kan ikke på noen måte nekte han å komme inn i butikken når han har en sak som butikken er pliktig til å rydde opp i.

 

Skal man se veldig snevert på det så kan de faktisk nekte kunden å sette sine ben innenfor butikken. Dette gjelder selv hvis butikken har en plikt til å rydde opp etter seg. Selvfølgelig kan dette skape noen morsomme juridisk teoretiske problemstillinger rundt kjøpers plikt til å medvirke og selgers plikt til å utbedre blant annet.

 

Er det en swap enhet de har gitt deg ville jeg tatt med meg alt røklet tilbake og krevd en fabrikkny enhet. Så lenge man har kjøpt produktet nytt, har de ikke anledning til å gi deg en brukt vare i bytte.

 

Men rent praktisk så vil jeg nok si at du har rett.

 

Uansett smålig hvis de faktisk ribbet maskinen for kontroller og bruksanvisning før du fikk den, spesielt med tanke på hvor lite smidige de har vært i denne saken når du måtte vente i 10 uker.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Uansett smålig hvis de faktisk ribbet maskinen for kontroller og bruksanvisning før du fikk den, spesielt med tanke på hvor lite smidige de har vært i denne saken når du måtte vente i 10 uker.

Men det jeg lurer på, og som ts enda ikke har svart på, er om han leverte inn håndkontroller, bruksanvisning og annet tilbehør når han leverte maskinen til service. Hvis ts har dette tilbehøret hjemme, så har forhandleren rett til å ta dette ut av pakken når kunden får omlevert maskinen. Forhandleren legger da dette tilbehøret sammen med den reparerte maskinen (som må selges som B-vare) eller swap-enheten når de får denne.

Lenke til kommentar
Det aner jeg ikke noe om, men en forhandler har faktisk rett til å nekte en kunde å handle der. Hva grunnen er til det, har faktisk ingenting å si.

Vet man ikke trenger en grunn men at noen butikker i det hele tatt nekter en kunde å handle uten grunn hadde jeg ALDRI trodd var mulig skulle skje.

 

Som om man skulle komme med en ost med mugg og med god dato..."her er en ny ost og kom det for helvete ut herifra, vi vil ikke se deg igjen"

 

Har selv handlet på Siba på StorM-senteret på Tiller, utmerket service.

Lenke til kommentar
Det aner jeg ikke noe om, men en forhandler har faktisk rett til å nekte en kunde å handle der. Hva grunnen er til det, har faktisk ingenting å si.

Vet man ikke trenger en grunn men at noen butikker i det hele tatt nekter en kunde å handle uten grunn hadde jeg ALDRI trodd var mulig skulle skje.

 

Som om man skulle komme med en ost med mugg og med god dato..."her er en ny ost og kom det for helvete ut herifra, vi vil ikke se deg igjen"

 

Har selv handlet på Siba på StorM-senteret på Tiller, utmerket service.

 

Butikken har vel ikke kontraheringsplikt lik det offentlige - men det er jo opp til diskusjon hvor vidt det å nekte kunde adgang overhode kan ansees som annet enn PR selvmord (spesielt i denne saken), butikken skal jo være den profesjonelle parten, å nekte en kunde adgang pga retur e.l. er i mine øyne særs smålig og uprofesjonelt.

Lenke til kommentar
Uansett smålig hvis de faktisk ribbet maskinen for kontroller og bruksanvisning før du fikk den, spesielt med tanke på hvor lite smidige de har vært i denne saken når du måtte vente i 10 uker.

Men det jeg lurer på, og som ts enda ikke har svart på, er om han leverte inn håndkontroller, bruksanvisning og annet tilbehør når han leverte maskinen til service. Hvis ts har dette tilbehøret hjemme, så har forhandleren rett til å ta dette ut av pakken når kunden får omlevert maskinen. Forhandleren legger da dette tilbehøret sammen med den reparerte maskinen (som må selges som B-vare) eller swap-enheten når de får denne.

 

Nei, jeg leverte kun inn PS3 som nevnt tidligere. Kundebehandleren krevde jo håndkontrollen før han leverte ut ny PS3, men jeg mente at håndkontrollen burde være en erstatning for ulaget jeg har fått oppleve (i tillegg var håndkontrollen 4 mil unda)

 

Han gav jo meg som sagt en ny PS3 etter mye tull. Jeg mener å huske at han sa at jeg skulle få den med, siden jeg fikk 120 GB og ikke 250 GB versjonen.

Synes det bare var rart at han hadde fjernet alt selv om jeg mente dette skulle være erstatning. Han fjernet også bruksanvisningen. Siba har vel ikke så mye å tape på å la den ligge igjen, eller strømkabel for den skyld?

 

 

Ser også at Stinger169 har slettet sine innlegg. Tror det var lurt for hans del.. Synd at innleggene er quota:P

Lenke til kommentar
Synes det bare var rart at han hadde fjernet alt selv om jeg mente dette skulle være erstatning. Han fjernet også bruksanvisningen. Siba har vel ikke så mye å tape på å la den ligge igjen, eller strømkabel for den skyld?

De får ikke solgt enheten de etterhvert får tilbake fra verkstedet ("din", eller swap-enheten) om de ikke selger med håndkontroll og strømkabel. Er nok derfor dette er gjort.

 

120GB slim som erstatning er en bra deal i forhold til at du hadde en standard 40GB. Men tidsbruken, og servicen du har opplevd ellers, er fullstendig uakseptabel.

Lenke til kommentar

Men makan på service skal man vel se langt etter?

En fornøyd kunde forteller sine kjente om hvor bra han ble behandlet mens en misfornøyd kunde forteller gjerne 10x om den dårlige behandlingen han fikk.

 

I dette tilfellet tror jeg Siba Kvadrat har mistet en god del kunder pga denne lille fillesaken hvor det tross alt er snakk om en ubetydelig profitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...