RunarL Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei. Jeg leverte en Playstation 3 til Siba pga den ikke ville spille av blu-ray plater. Fikk da opplyst om at det kunne ta opptil 4 uker pga stor pågang. Dette syntes jeg selfølgelig var lang ventetid, men en må bare bite i det sure eple. Etter det var gått 4 uker gikk jeg innom for å høre hva som skjer. De sier at PS3 er ferdig pakket og vil bli sendt tilbake til Siba. Nå har det snart gått 10 uker og jeg har fortsatt ikke fått PS3 selv om jeg har vært innom ca 2 ganger i uken samt ringt flere ganger. Hver gang lover de at jeg skal få den innen samme uke. Senest mandag ble jeg lovd å få PS3 samme dag, men hørte aldri noe. Idag ringte jeg Siba for å høre hvorfor jeg ikke har fått noe enda - for da høre at Playstationen er ventet innen en måned. Ærligt talt - Skal jeg virkelig finne meg i at en defekt playstation skal være inne på service i opptil 14-15 uker?? Siba fortalte meg i tillegg at playstation var videresent til nordisk film, men disse reparerte aldri defekte playstationer - de bare sendte ut nye i og med at det ble billigere. Har noen erfaring med akkuratt dette? Det eneste jeg har lyst til nå er å heve kjøpet fra Siba for å så stikke til Elkjøp å kjøpe en ny der heller. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Sett fram et hevingsforslag siden reparasjonen ikke har skjedd innen rimelig tid, antar at du heller ikke har fått et låneprodukt eller at de heller ikke har spurt deg om det. Selv med låneprodukt så er 10 uker i drøyeste laget. Kommer ps3en tilbake til butikken før kjøpet er hevet, må du være forberedt på å ikke hente den ut. En annen ting er å kreve omlevering, siden du uansett trenger en ps3. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Sett fram et hevingsforslag siden reparasjonen ikke har skjedd innen rimelig tid, antar at du heller ikke har fått et låneprodukt eller at de heller ikke har spurt deg om det. Selv med låneprodukt så er 10 uker i drøyeste laget. Kommer ps3en tilbake til butikken før kjøpet er hevet, må du være forberedt på å ikke hente den ut. En annen ting er å kreve omlevering, siden du uansett trenger en ps3. Det er ingen som har sagt noe om låneprodukt nei. I morgen tar jeg turen og krever heving av kjøp eller ny playstation med engang. De prøver jo å legge skylden på at det er stor pågang, men hvor vanskelig er det egentlig å sende en ps3? Hvis det hadde vært 3 mnd ventetid for alle hadde det vel vært andre en meg som klagde... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Vil følge med på denne. De har jo ikke holdt ord, så det burde da ikke være noen sak å få en lånemaskin? Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Vil følge med på denne. De har jo ikke holdt ord, så det burde da ikke være noen sak å få en lånemaskin? Satser på det. Når jeg leverte den inn beklagde Siba ironisk nok for at det kunne ta opptil 4 uker. Jeg mottok faktisk en SMS fra en ansatt i Siba nå (privatnummer faktisk) hvor det står: "Hei, saken er sent til nordisk film, de venter på å få tilsent en ny ps3 fra sony, dette får de tilsent ca en gang i måneden, derfor kan det ta lit tid. MVH Siba xxx." Som du ser er sms'en full av skrivefeil så jeg rekner med at det er en ungdom som ikke vet hvor lenge jeg allerede har ventet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Kan jo prøve å snakke med butikksjefen og fortelle han hvor dårlig service de ansatte yter.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Kan jo også sende en mail sentralt, mange butikksjefer som gir full f. også. Med andre ord så ser de kun på bunnlinjen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Sant nok, men det er jo verdt et forsøk. Det er ikke bare drittsekker som er sjefer. Om h*n er helt kjørt, kan man jo prøve å gå til hovedkontoret eller noen høyere opp i systemet. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Regner med at det er snakk om en 60gb? PS3CECHC ? Grunnen til at det har tatt lang tid er at tilgangen på disse er svært lav, og selv om Nordisk Film bare skal sende ny, er det lang kø på disse (dette pga bakoverkompabilitet, minnekortleser og 4 USB-kontakter). Mange ønsker å vente på å få 60gb versjonen, andre ønsker å heve kjøpet. Nordisk Film har kø for de som vil vente, og krediterer de som ikke vil vente. Så enkelt er det. Dersom Siba søker om kreditt, kan de få det på flekken. Dette forutsetter selvsagt at de har gjort som det skal , sendt den fra seg innen rimelig tid. Dersom du levert inn en 40/80/250gb modell har nok heller Siba mistet den/ikke sendt den, da Nordisk Film sjeldent har over 2 uker vent på disse. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Regner med at det er snakk om en 60gb? PS3CECHC ? Grunnen til at det har tatt lang tid er at tilgangen på disse er svært lav, og selv om Nordisk Film bare skal sende ny, er det lang kø på disse (dette pga bakoverkompabilitet, minnekortleser og 4 USB-kontakter). Mange ønsker å vente på å få 60gb versjonen, andre ønsker å heve kjøpet. Nordisk Film har kø for de som vil vente, og krediterer de som ikke vil vente. Så enkelt er det. Dersom Siba søker om kreditt, kan de få det på flekken. Dette forutsetter selvsagt at de har gjort som det skal , sendt den fra seg innen rimelig tid. Dersom du levert inn en 40/80/250gb modell har nok heller Siba mistet den/ikke sendt den, da Nordisk Film sjeldent har over 2 uker vent på disse. Har en 40 GB versjon. Siba sa til meg når jeg leverte den inn at det var flaks at jeg ikke hadde 60GB versjonen for da var det 2 mnd ventetid. Men siden jeg hadde 40 GB kunne ventetiden være opptil 4 uker, men skulle normalt ta 2-3 uker. Edit: Kan jeg på noen måte kreve erstatning for dette i form av spill eller gavekort? Endret 11. november 2009 av RunarL Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Da har de nok ingen unnskyldning for at den ikke har kommet tilbake, "aka" de har rotet den bort eller tilsvarende. Krev heving av kjøpet du Når det gjelder kompensasjon skader det aldri å spørre, kanskje de tilbyr deg en ny hos de, med et spill eller ekstra kontroller? Jeg ville ikke vært for bastant på dette da, det er nok heller noe de gjør for å beholde deg som kunde. Har du 'flaks' kjøpte du den når den var dyr, og kan dermed kjøpe ny nå til en god pris, og 'få igjen' mellomlegget. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Da har de nok ingen unnskyldning for at den ikke har kommet tilbake, "aka" de har rotet den bort eller tilsvarende. Krev heving av kjøpet du Når det gjelder kompensasjon skader det aldri å spørre, kanskje de tilbyr deg en ny hos de, med et spill eller ekstra kontroller? Jeg ville ikke vært for bastant på dette da, det er nok heller noe de gjør for å beholde deg som kunde. Har du 'flaks' kjøpte du den når den var dyr, og kan dermed kjøpe ny nå til en god pris, og 'få igjen' mellomlegget. Ja, jeg betalt vel 4000 kr for den, men jeg er i grunn fornøyd om jeg får en ny PS3 i morgen. Det frister meg faktisk å kreve heving selv om de tilbyr en ny en der og da, tenk hvis dette skulle skje igjen? Siba må nok gi meg ganske mye om jeg skal handle der igjen, de ansatte har ikke tatt meg på alvor når jeg er der. Alle bare sier at den kommer i løpet av uka, men ingenting skjer. Kanskje jeg skal prøve kjefte-metoden nå Endret 11. november 2009 av RunarL Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ville prøvd "Kan jeg snakke med ansvarlig for service"-metoden først Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Du kan helt klart kreve heving etter fkjøpsloven §23(heving) sett i lys av §30(gjennomføring av avhjelp) Du får jo en PS3 slim til 2700,-, hvorfor skal du ikke heve kjøpet? Det blir det samme som å få minst to gratis spill til konsollen din. Dette bør være et minimum av hva SIBA ønsker å tilby i kompensasjon før jeg ville vurdert å være fortsatt kunde. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Yes, da har jeg vært hos Siba. Makan til dårlig kundebehandling har jeg aldri sett... Jeg kom da frem til service/retur avdelingen hvor jeg sa at jeg ville heve kjøpet pga det har gått for lang tid. Kundebehandleren var ikke enig i dette og mente jeg ikke hadde krav på noe som helst. Jeg refererte da til forbrukerkjøpsloven om heving og reklamasjon. Han begynner da å le på en smålig måte for å si at han vet hva som står der men at dette ikke gjaldt PS3 da PS3 ikke er en vesentlig ting. Ting som mobil og tv var produkter som falt innenfor dette men ikke PS3. Ikke hadde jeg krav på låne-ps3 heller da den ikke var vesentlig. Da bare sa jeg at da får du ringe til forbrukerrådet å høre hvem som har rett. Til slutt stakk han til sjefen eller noen etter krav fra meg. Han kom tilbake etter 2 min hvor han sa jeg skulle få en ny PS3, men da måtte han ha håndkontrollen fra den gamle. Den hadde jeg ikke med meg og jeg gidder ikke å kjøre 4 mil for å hente den. Derfor sa jeg at det burde fått den håndkontrollen som erstatning. Han sier da at jeg ikke har krav på noe som helst og eneste grunnen til at Siba gjør dette er pga de skal være snille. Hadde jeg gått til Elkjøp så hadde jeg ikke fått samme service sier han. Da sa jeg at han må da bruke sunn fornuft og tenke litt etter. Fikk da tilslutt viljen min og klarte da å heve kjøpet mot at jeg kjøpte en ny PS3, men da måtte jeg ikke vise meg der igjen. Fikk da ny PS3 og 1000 kr i lomma. Ok sier jeg, takk for hjelpen uansett. Hørte ikke at noen beklagde unntatt kassadama som hørte på beklagde så mye for det jeg opplevde. Har ikke tenkt å vise meg på Siba igjen for å si det sånn. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hvilken butikk er egentlig dette? Virket noe merkelig håndtering å si at du aldri skulle vise deg der igjen - sa du noe til dem som du ikke burde sagt e.l.? (spør fordi det virker rimelig tafatt om de sier det der etter bare å ha vært noe sta) Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Hvilken butikk er egentlig dette? Virket noe merkelig håndtering å si at du aldri skulle vise deg der igjen - sa du noe til dem som du ikke burde sagt e.l.? (spør fordi det virker rimelig tafatt om de sier det der etter bare å ha vært noe sta) Jeg velger å ikke si hvor denne Siba befinner seg i og med at det da er veldig lett å finne ut hvilken kundebehandler det er snakk om. Altså, det var kun denne ene kundebehandleren som sa dette. Han var spesiell fyr å si det sånn og han ble nok bare tatt av "øyeblikket", derfor rekner med at han ikke mente det i og med at kassadama beklaget oppførselen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Herregud, er det mulig å være så kjip.. God service gavner da butikken, selvom man kanskje taper noen penger en gang i blant. Samme var det da jeg jobbet på Peppes som sjåfør. Var det noen kunder som ikke var fornøyde, så nølte ikke vaktsjef ett sekund med å sende ut en ny pizza. Noen ganger var det "stamkundene" som ikke var helt fornøyde, så man kjørte ut på nytt og gav dem noe ekstra som plaster på såret. Selvom det kanskje koster butikken litt penger, så beholder man da forhåpentligvis kunden.. Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Herregud, er det mulig å være så kjip.. God service gavner da butikken, selvom man kanskje taper noen penger en gang i blant. Samme var det da jeg jobbet på Peppes som sjåfør. Var det noen kunder som ikke var fornøyde, så nølte ikke vaktsjef ett sekund med å sende ut en ny pizza. Noen ganger var det "stamkundene" som ikke var helt fornøyde, så man kjørte ut på nytt og gav dem noe ekstra som plaster på såret. Selvom det kanskje koster butikken litt penger, så beholder man da forhåpentligvis kunden.. Send u t 1 ekstra pizza, få beholdt kunden som kanskje kjøper 20 stk++ stk gjennom en tid og i tillegg skryter om dette til venner og familie. Det vil jeg kalle en god investering... altså er det en grunn til at noen pizzarestauranter gjøre det MEGET godt uten å reklamere i det hele tatt selv. God service sammen med gode produkter er tingen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hadde jeg gått til Elkjøp så hadde jeg ikke fått samme service sier han. Det er nok sant... du hadde mest sannsynlig fått bedre service på Elkjøp :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå