Cocho Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei! Jeg har akkurat bygd ferdig maskinen til broren min og skulle installere windows på den. Jeg har både Windows 7 og Vista, men ingen av de fungerer. Saken er den at hver gang jeg prøver å installere OS så fryser maskinen seg en eller annen plass i prosessen. Dette er veldig frustrerende for jeg klarer ikke finne ut noen logisk forklaring på dette. Jeg vet at maskinen er rett satt sammen i og med at det ikke er den første maskinen jeg bygger. Kan noen av dere tenkte dere til hva problemet kan være? -Cocho Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 prøvd en xp plate? om den fryser når den skal starte kopiere eller trøbbler der kan det være sata mode som står feil. kanskje kjøre en memtest også, defekt ram sniker seg gjennom stikkprøvene en og annen gang. Lenke til kommentar
Cocho Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Har ikke xp plate... skal sjekke med Bios. Fatter bare ikke bære av hvorfor den oppfører seg slik. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 når vi får nye maskiner fra lenovo står de med achi i sata mode som resulterer i blåskjerm under install siden xp setter seg på bakbeina da, mens vista/win7 setter seg på bakbeina om ikke achi. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg hadde et lignende problem da jeg skulle installere Windows 7. Løsningen var å brenne CD-en med operativsystemet på igjen, med en annen programvare. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 en dårlig plate kan også være en mulighet ja. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Evt så har du ikke no kjølepasta på CPUen, evt så sitter ikke kjøleribba godt nok slik at CPUen går for varm når den installerer OS'et, og dermed fryses alt. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Prøv å oppdater bios. Hadde ett lignende problem da jeg innstallerte Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå