Gå til innhold

PC mellom ca. 30.00 og 35.000 for bare maskinen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt penger på brukergrensesnittet. Det er masse penger å dytte i harware,men du vil knapt merke om en pc er 3 ghz eller 2,5 ghz når du skal se en film eller noe.

For mege r det viktig å ha en stille pc, vannkjøling f.eks jeg har waterchill og det fungerer fint

en god skjerm, formac skjermen er jo suveren

og en god mus (alltid viktig :roll: )

Lenke til kommentar

Dual er ikke verdt pengene hvis du ikke har tenkt å kjøre en server med ørten hundre brukere eller kanskje kjøre store 3D-modelleringsprogrammer og vil korte ned render-tida. Mitt råd: ikke legg så mye penger i en super maskin nå, nøy deg med en over gjennomsnittlig god, og spar resten av pengene slik at du kan oppgradere om noen måneder når det du har kjøpt nå er utdatert... :wink:

Lenke til kommentar

Et lite tips til deg:

 

Du bør kanskje ta en titt på andre i875 hovedkort enn Asus sitt også. Jeg er normalt tilhenger av Asus hovedkort, men denne gangen har Asus valgt rimelige/dårligere løsninger når det gjelder gigabit LAN og RAID kontrollere. Du akn f.eks se på MSI eller kanskje Gigabyte hvis du har mye penger :-)

 

- Judaz -

Lenke til kommentar
har du noen forslag til hva jeg skal kjøpe i steden for det jeg har skrevet?  

er det noe alla det som de andre har skrevet? TAKK FOR AT DERE GJDER OG BRY DERE!!!

 

MVH zjoleeng

 

Er enig med en annen her, at du bør investere 15K-20K i et system (mm. du driver med noe bigtime programmeringer ell noe). Ellers er jo DVD+/-RW et must nå om dagen til et sååå sykt system! Jeg har kjøpt NEC ND1300, brenner +R & -R formatene, se DVD-RW anbefaling her på hardware.no! Noen enige?

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha et Dual system er vel AMD Opteron ganske sykt!

MSI K8D MASTER-F socket 940 HK Ca. 4500 kr

2X AMD OPteron 240 1,4 Ghz Ca. 6000 kr

2X 512Mb TwinMos mWinbond minne ca 1500 kr

Se på andres anbefalinger når det gjelder resten av oppsett.Veldig dyrt men helt sykt da! :D:D

Lenke til kommentar

Jeg sendte deg et forslag til et oppsett i e-mail, har du pengene så gå for det. :)

 

Gadd ikke å stuke med å kopiere excel filen inn hit for så å aligne alt sammen skikkelig igjen - så jeg sendte deg det som en e-mail.

 

Uansett, hvis dere andre har noen som helst interesse av å vite hva jeg foreslo:

 

Fra komplett.no

Gainward GeForce FX 5900 Ultra

MSI NEO-FIS2R (i875P hovedkort)

Intel P4 3,0 GHz PC800

2x Seagate Barracuda 7200.7 160 GB S-ATA

Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB

Creative Soundblaster Audigy 2

Plextor CD-brenner IDE 52x/32x/52x

Nec DVD-brenner IDE ND-1300 Retail

Intellimouse Explorer v3.0 bulk

Logitech internet navigator keyboard SE

 

Fra netconnection.no:

Cooler Master ATC111B-SXD

 

Fra microplex.no:

Antec Truepower 550W

Zalman CNPS7000-CU

fUnc surface 1030 musematte sort-sort

 

 

Totalt ligger det på 27746 kr

 

Og ja, det er fullt mulig å spare inn mange steder, men hvorfor?

 

Han kan kjøpe en PC nå til 15k ja, og så oppgradere for 15 til om et år, men da får han aldri oppleve følelsen av å ha det absolutt beste som er noen gang :p

Si at han bruker 15k per år på PC, som dere da legger opp til, han kan da kjøpe en til 15k per år eller en til 30k annenhvert år. Den til 30k holder fint i 2 år.

 

Jaja, det er min holdning til saken...

 

Cheers,

-DW

Lenke til kommentar
Og ja, det er fullt mulig å spare inn mange steder, men hvorfor?

 

Han kan kjøpe en PC nå til 15k ja, og så oppgradere for 15 til om et år, men da får han aldri oppleve følelsen av å ha det absolutt beste som er noen gang :p-DW

:yes::yes::yes:

 

Hint: Se min sign. ;) Har tenkt på samme måten! Et krem-oppsett idag, håper at den holder litt i par-tre år! Hvertfall kjøper jeg en ny PC hvert 3. år, til sommeren!! Og akkurat sommeren 1997, 2000 og nå 2003 har vært/er de beste PC-stundene i mitt liv! Hehe :lol: Men jeg har jobbet så det holder for mitt lille leketøy da, så det er ekstra digg å vite at jeg har en "brukbar" PC.. :woot: Men skal man ha PCen som parkerer alle andre idag må en nok opp i 100.000 kr. klassen, men er det verdt da? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...