TeisL Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei, Skal lage en plakat hvor vi skal ha et par bilder. Disse bildene ønsker jeg at skal se ut som er stiftet eller tapet på (stift/tape i hjørnene på bilde). Er i helt opplærings og nybegynnerfasen av illustrator. Noen som kan linke meg til et godt sted å lese for å få til dette eller forklare hvordan dette lar seg gjøre enklest mulig?? Håper på svar... Lenke til kommentar
cavey Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Da trenger du et bilde av en stift eller en tape. Du finner ofte ferdigdypede (utklippede) elementer i f.eks. png- eller psd-format på nett. Hvis ikke kan du fotografere det selv og klippe ut og gjøre delvis gjennomsiktig (tapen). Dette gjør du i photoshop. Har du hele CS-pakken, ville jeg nok sydd sammen hele greia i Indesign som er beregnet til slikt, ellers så duger nok illustrator også. Det er bare å legge inn bildet av tapen/stiften på samme måte som du legger inn bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå