iNtensimilla Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Er i et lite dilemma nå.. Har forhåndbestilt MW2 på Gamestop(levert inn 3 spill+80kr), men klarte ikke vente til at Gamestop skulle åpne 0900, så jeg kjøpte det på nattrelease på Musikkverket for 599 kr. Hadde funnet en som var villig til å kjøpe spillet for 500 kr, men siden han bor et stykke unna, ombestemte han seg og ville heller kjøpe det i butikken selv. Så nå sitter jeg igjen med 1 spill for mye, og 600 kr for lite. Så det jeg lurer på er: 1. Går det ann å benytte angrefristen og levere inn det åpnede spillet fra Musikkverket? Hvis ikke: 2. Går det ann å levere inn det uåpnede spillet fra Gamestop på Musikkverket med kvitteringen derifra? Tenkte at det kanskje ikke fungerer hvis de prøver å slå den inn i kassa igjen, men får beskjed om at den aldri har vært registrert i butikken, ellerno? Vil ha pengene tilbake i cash, ikke i tilgodelapp.. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Argh! Søta som sto i kassa på Musikkverket sa at hun kunne bare gi meg tilgodelapp på spillet! Står det ikke i norsk lov at jeg skal ha 14 eller 30 dagers angrerett på alle produkter? Og når det er uåpna.. De kan jo ikke ha egne regler som går utenfor norsk lov? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du har ikke angrerett på varer kjøpt i fysisk butikk. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du har 14 dagers angrerett, men det gjelder kunn ved kjøp via internett, dørsalg, messesalg ol. Byttelapp er nok det eneste du kan få i dette tilfellet ja. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Fra Angrerettloven § 1. Virkeområde Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du kan jo være glad du får tilgodelapp i det hele tatt. Du har ikke rett på noe som helst. ikke en tilgodelapp engang så det er GOD serivce av musikkverket å gi deg tilgodelapp Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du kan jo være glad du får tilgodelapp i det hele tatt. Du har ikke rett på noe som helst. ikke en tilgodelapp engang så det er GOD serivce av musikkverket å gi deg tilgodelapp Second that! Jobber selv i butikk, og er lei av kunder som har kjøpt ting andre steder, og som blir sure når jeg gir dem tilgodelapp. Føler at jeg har strukket meg LANGT da, ettersom tilgodelappen kan brukes i en annen butikk i samme kjede, og jeg går på tap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå