It's me Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Fikk min MX700 mus på fredag og fulladet den på kvelden. I dag (10.30) begynte low batt å blinke på musen. Er batterikapasiteten virkelig så dårlig? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Om du bruker den nok så kan den gå tom på 1 dag til og med, men det er jo en ladestasjon med, du lader den full på en time eller noe! Du må da sove? Eller hente noe å spise? Sett den på laderen da... ja, og en ting til... les bruksanvisningen, der står da slikt forklart! Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 jepp min holder fra 1 til 3 dager. men som sagt over, bare noen minutters lading mens du sitter på ramma holder lenge det Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Funker det med vanlige alkaliske batterier i krisetilfelle? Eller vil det ødelegge ett-eller-annet... Spenningen blir vel da 0.6V høyere (3V vs. 2.4V). (og vet ikke hva som hender hvis man ved ett uhell skulle putte dem på laderen...) Har selv opplevd å ha glemt å lade den over natta, men hvis man da passer på å lade den noen minutter innimellom mens man driver med annet så hjelper det godt. Er vel også NiMH batterier som ikke skal ta noen skade av å ladet litt nå og da. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Bare sett den på lading når du går å legger deg hver dag, så holder den hele neste dag. Har glemt å sette den til lading et par ganger, men den holder helt fint i et par dager uten lading. Har ikke testet hvor lenge den kan gå uten lading... Men som nevnt i noen andre poster så tar det ikke lange tiden å lade den da, bare ta en pause og la den late :b Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Har selv opplevd å ha glemt å lade den over natta, men hvis man da passer på å lade den noen minutter innimellom mens man driver med annet så hjelper det godt. Er vel også NiMH batterier som ikke skal ta noen skade av å ladet litt nå og da. NiMH batterier skal tåle såkalt "klattlading" bedre enn de gamle oppladbare batteriene, men også disse batteriene liker seg best om de blir ladet helt ut, og deretter helt opp igjen. Klattlading er ikke bra for noen batterier. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Må innrømme at jeg er litt skuffet over batterikapasiteten, men ellers er musen helt fantastisk Hvor mye koster et par NiMH batterier til musen? Hva skjer om man bruker "vanlige" aa batterier, og ikke oppladbare? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Må innrømme at jeg er litt skuffet over batterikapasiteten, men ellers er musen helt fantastisk Hvor mye koster et par NiMH batterier til musen? Hva skjer om man bruker "vanlige" aa batterier, og ikke oppladbare? Man kan få en 4-pack med oppladbare NiMH batterier i høy kapasitet (2000mah) til 180 kroner, der jeg jobber ivertfall. Hva med en pakke med 4 oppladbare pluss ekstra lader så du alltid kan ha noen ferdig ladede batterier klare når musen begynner å svikte? Det er bare 120 kroner dyrere. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Hmm... Når det gjelder mobiltelefoner som har NiMH batterier så har jeg hørt at de helst ikke skal tappes helt, slik som NiCadium batterier skal, siden de da kan få redusert kapasitet. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Må innrømme at jeg er litt skuffet over batterikapasiteten, men ellers er musen helt fantastisk Byttet akkurat fra en ca. 3 år gammel "Logitech Cordless MouseMan Wheel" til en MX700, og den er bra på alle områder bortsett fra ett. Og det er at den bruker litt tid på å våkne etter at den har stått stille en stund. Man gjør en bevegelse, og musa bruker omtrent ett lite sekund på å forstå at noe har skjed... Ellers synes jeg også det er litt rart at batterikapasiteten er såpass lav, den gamle trådlåse musa brukte 2 stk. AAA batterier som holdt i hvertfall 4 måneder. Nå var det en kule-mus, men bruker optiske mus så mye mer strøm (selvom oppladbare ikke har samme varigheten som alkaliske)? Logitech MX700 har 2 stk. AA NiMH 1700mAh batterier Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Hmm... Når det gjelder mobiltelefoner som har NiMH batterier så har jeg hørt at de helst ikke skal tappes helt, slik som NiCadium batterier skal, siden de da kan få redusert kapasitet. Mulig, men jeg tror at når en mobiltelefon slår seg av så er det fortsatt litt strøm igjen. Bare litt for lite til mobiltelefonen. Dette gjelder vel også når en mus begynner å svikte. Man skal ivertfall ikke klattlade. Har sett nok eksempler på dette. Kunder som kommer inn med dødt NiMH batterier etter ett halvt år. De har klattladet mye i følge dem selv. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 batterier suger - uansett! Skulle funnet opp en eller annen evighetsmaskin.... Det værste som er (imho) er at mobilen tar natta akkurat når du har bruk for den. Verste jeg var borti var at den slo seg av når jeg fikk en melding Det er i alle fall noen grunner til at jeg fremdeles har den gamle "fast-lenka" 5V gnageren min (Logitech MouseMan Optical). Personlig synes jeg at det gamle mouseman designet (slik som den jeg har) var bedre enn de nye. ehhh.....ble litt offtopic dette, men dere overlever vel? :wink: Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg tror jeg lader min ca. 1 gang i uken, men nå spiller jeg ikke så mye da. Testet en gang hvor lenge jeg kunne bruke musa etter at den begynte å blinke. Det var når den var nesten ny og da kunne jeg spille mohaa i 1 time med blinking. Som regel hvis den begynner å blinke så bare lader jeg den i 10 minutter så kan jeg bruke den resten av dagen også lade om natta. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg har en Logitech Mouseman Optical. Den holder i ca 1 mnd med vanlige alkaliske batterier. (og jeg bruker den nokså mye) Lenke til kommentar
It's me Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Så er batterikapasiten ikke så mye å skryte av, men så er det ikke så veldig mye stress å stappe musen inn i docinn stasjonen. Det er mer irriterende å måtte fly ut i butikken å kjøpe nye batterier. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Så er batterikapasiten ikke så mye å skryte av, men så er det ikke så veldig mye stress å stappe musen inn i docinn stasjonen. Det er mer irriterende å måtte fly ut i butikken å kjøpe nye batterier. Bingo Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå